- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۴/۰۵/۳۰

امام جمعه میانه: عملکرد غلط هیئت امنا، موجب دوری جوانان از مساجد / عرصه را برای آنان که می توانند باز کنید

امام جمعه میانه، در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حکمت هایی از نهج البلاغه از مال اندوزی سخن به میان آورده، ، بخل شدید، آرزوهای طولانی و تلاش برای آن، حرص مال، قطع رحم برای کاستن هزینه ها و فراموشی آخرت را عوامل کثرت و انباشته شدن مال نام برده، از دیدگاه امام علی (ع)، از آن بعنوان زیان آشکار یاد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی با اشاره به دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، از حضور خادمین آستان مقدس امام رضا(ع) در روز دوشنبه آتی در شهرستان میانه خبر داده افزود: این کاروان بخاطر حضور امامزاده اسماعیل (ع)، این شهرستان را برگزیدند و ساعت 9 صبح وارد شهر خواهند شد و ساعت 17 با مولودی خوانی از میدان آزادی به سمت مسجد جامع حرکت و برنامه های متنوعی اجرا خواهند کرد و شایسته است مردم شهرستان استقبال با شکوهی از این کاروان بعمل بیاورند.
حجت الاسلام حامدی با اشاره به روز جهانی مسجد و سالروز جنایت رژیم صهیونیستی در به آتش کشیدن مسجدالاقصی، جایگاه مسجد را والا توصیف کرده و توجه ویژه به مساجد را توصیه کرد.
وی از مساجد بعنوان گنجینه ای ارزشمند نام برده، با ابراز تاسف از متولیان امور مساجد مخصوصا برخی هیئت امنای مساجد شهردر بی توجهی به این مکان مقدس، گفت: مساجد پتانسیل خوبی برای اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و حتی اقتصادی هستند و می تواند موجب تحول منطقه شود ولی متاسفانه مختص برنامه های اجباری همچون مجالس ختم شده است.امام جمعه همچنین با انتقاد عملکرد هیئت امنای مساجد از توجه به ظواهر مسجد و بی توجهی به برنامه هایی که موجب جذب قشر جوان به سمت مساجد می شود، افزود: مساجد از حضور جوانان خالی است و گویی جوانان با مسجد قهر هستند که یکی از دلایل این مشکل، عملکرد نادرست هیئت امناست.حامدی از متولیان مساجد خواست تا با الگوپذیری از رفتار پیامبر اسلام(ص) در چگونگی برخورد با جوانان، با برخورد مناسب، اعتماد، مسئولیت دهی و میدان دادن به آنان، موجب جذب این قشر به سمت مساجد شوند زیرا مساجد سنگر امنی هستند که اگر استفاده نشوند به خانه دشمن مبدل خواهد شد.
وی همچنین از هیئت امناهایی که با وجود توصیه ها و خواهش های مکرر، تحرکی در عملکرد آنان بوجود نیامده خواست تا عرصه را برای آنان که می توانند قدم مثبت و موثر بردارند باز کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حامدی روز صنعت دفاعی را زمینه بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه کرده، با تاکید بر حفظ حریم دفاعی و جلوگیری از نفوذ بیگانگان به بهانه بازرسی، ادامه برنامه های نظامی و آزمایشات دفاعی طبق روال گذشته را ضروری عنوان کرد.
وی همچنین با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را به دستگاهها و مسئولین اجرایی شهرستان تبریک گفت.امام جمعه میانه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله) در اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، ایجاد اختلاف و نفوذ را دو روش دشمن برای عملی کردن راهبرد دشمن در ایجاد مشکل در غرب آسیا و بین کشورهای مسلمان عنوان کرده افزود: مسئولین رده بالای کشور باید آگاه بوده و منویات رهبری را تمام و کمال پیاده کنند تا کشور از گزند توطئه ها و سیاست های قدیمی استعمار و استکبار در امان بماند.
حجت الاسلام حامدی با اشاره به ایام حج، این فریضه الهی را فرصتی مغتنم برای گردهمایی عظیم مسلمانان و ارتباط با یکدیگر عنوان کرده، گفت: اگر مسلمانان از مناسک حج که متاسفانه در دست رژیم جانی آل سعود است بهره مند شوند می توانند از جهات مختلف موجب رشد و شکوفایی کشورهای اسلامی شوند چرا که این گردهمایی در دنیا بی نظیر است.
وی با جمله ی عدم آشتی با استکبار و عدم عداوت و دشمنی با کشورهای اسلامی و مسلمانان از سیاست های اصلی ایران اسلامی است، به خطبه های نماز جمعه امروز پایان بخشید.رضا امامی

1
1