- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۴/۰۵/۲۹

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان: سازمان خصوصی سازی خیانت می کند / نگاه بدبینانه دولت یازدهم به مساکن مهر

محمد علی مددی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج با اشاره به تاثیر مناطق آزاد در رونق اقتصادی و توسعه‌ی همگانی، اظهار کرد: افزایش مناطق آزاد به نفع مردم است و نباید از آن هراسی داشت، در حال حاضر شهرستانهای میانه، ورزقان و کلیبر پتانسیل تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارند.

واردات بی‌رویه تولیدکنندگان داخلی را متضرر می‌کند

وی ادامه داد: هنوز تبدیل شهرستانهای مطرح به منطقه آزاد تصویب نشده است اما با تبدیل آنها شاهد سرمایه‌گذاری های کلان در سطح استان خواهیم بود. ایجاد مناطق آزاد شرایط خاص خود را دارد و برخی شهرستانهای آذربایجان‌شرقی از این شرایط برخوردارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر مناطق آزاد در واردات بی‌رویه و منافات آن با تولید ملی، ابراز کرد:  واردات محدودیت‌های خود را دارد و قرار نیست با افزایش مناطق آزاد واردات نیز افزایش یابد، کالا باید بر اساس نیاز جامعه وارد کشور شود و افراط در آن تولیدکنندگان داخلی را متضرر می‌کند.

برنامه‌ی کمیسیون اقتصادی برای جلوگیری از واردات بی‌رویه

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی برای جلوگیری از واردات بی‌رویه برنامه دارد، تصریح کرد: با ساماندهی قوانین و بازبینی سیستم مالیاتی تا حد زیادی از فرار مالیاتی جلوگیری شده است، کسانی که با وارد کردن کالا سودهای کلانی کسب می‌کنند باید مالیات هم بدهند.

رانت‌خواری علنی در واگذاری بنگاه‌های دولتی

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در خصوص تعطیلی برخی از کارخانه‌ها، واگذاری مراکز تولیدی به بخش خصوصی و تبعات زیان‌بار آن، خاطرنشان کرد: طبق اصل 44 قانون واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی زیربنای توسعه است اما در حال حاضر از این اصل سوء استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در واگذاری‌های فعلی اهلیت مطرح نیست و کارخانه‌ها به نصف قیمت در اختیار باند‌ها قرار می‌گیرد، این کارخانه‌ها را به افراد خاص می‌دهند و با در پشت پرده شاهد رانت‌خواری علنی هستیم.

بنام اصل 44 کارگران را اخراج می‌کنند/خیانت سازمان خصوصی‌سازی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه به نام اصل 44 یک شبه 330 نفر کارگر را اخراج کردند، عنوان کرد: شرکت فولاد میانه را هم حدود یک سال پیش با نصف قیمت به افراد خاصی واگذار کردند اما با استیضاح وزیر و شکایت به اصل 90 در نهایت این شرکت دوباره در اختیار بخش دولتی قرار گرفت.

وی یادآور شد: در ایران اصل 44 جوابگو نیست، چراکه مراکز دولتی به صورت غیرقانونی واگذار می‌شود و سازمان خصوصی سازی خیانت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که راهکارهای برون رفت از رکود مسکن چیست، گفت: دولت احمدی نژاد با ارائه طرح مسکن مهر گام خوبی را در راستای کنترل قیمت مسکن برداشت اما متاسفانه در اجرا زیاد موفق نبود و کار را به افراد غیرمتخصص سپرد.

نگاه بدبینانه دولت یازدهم به طرح مسکن مهر 

مددی با اشاره به عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار مسکن، بیان داشت: دولت تدبیر و امید به جای سامان دادن مسکن مهر بدبینانه به آن نگاه کرد و در این میان قشر ضعیف بیشترین آسیب را دید.

وی افزود: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی به این نتیجه رسیده است که با افزایش وام‌های مسکن می‌تواند بازار را از رکود خارج کند، افزایش ساخت‌وساز در حل معظل اشتغال نیز تاثیر زیادی دارد.d

1
1