- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۵/۲۹

از اهداکنندگان مستمر خون در شهرمیانه تجلیل شد / گزارش تصویری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا ، ظهر روز چهارشنبه ۲۸ مرداد۹۴ به مناسبت دهه کرامت ، طی مراسمی از اهداکنندگان مستمر خون در شهرمیانه با اهدای جوایزی تجلیل شد.

 

در این مراسم، هوشنگ سروی سرپرست پایگاه انتقال خون شهرستان میانه گفت: باید در زمینه آگاه سازی مردم برای انتقال خون فعالیت لازم انجام گیرد و افرادی که کار انتقال خون را انجام می دهند نیز باید انسان های فهمیده ای باشند.

 

وی پس از استماع اینکه اعتقادات مردم نقش بسیار مهمی در اهدای خون دارد، گفت: مردم باید به اهدای خون توجه داشته باشند و در سازمان انتقال خون باید مطالعات علمی لازم در مورد کارها انجام گیرد.

 

سروی گفت: حس همراهی مردم در اهدای خون داوطلبانه بالا است و در کشورسالانه بیش از دو میلیون واحد خون و ۵۰۰ هزار اهدا کننده مستمر خون داریم.

 

سرپرست پایگاه انتقال خون میانه با اظهار نارضایتی از آمار اهدای خون در شهرمیانه اظهار داشت: متاسفانه به دلایل نامعلوم فرهنگ اهدا خون در بین مردم این شهرستان  بسیار کم است و تلاش داریم این امر مهم را در بین آنان نهادینه کنیم.

 

وی از اصحاب رسانه خواستار نهادینه کردن این امر و تبلیغات در خصوص فرهنگ سازی اهدای خون در بین مردم شهرستان میانه شد و تصریح کرد : رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی و تبلیغات در بین مردم دارند و می توانند در این امر بشردوستانه حامی سازمان انتقال خون باشند.

 

سروی با بیان اینکه خون سالم، نجات دهنده زندگی است افزود: همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا می کنند و این ماده حیاتی به آنان تولدی دوباره می بخشد.

 

وی اهدا کنندگان خون را قهرمانان ناشناسی دانست که به طور مستمر و منظم  با افتخار تمام در مراکز اهدای خون حاضر می شوند، آستین های خود را بالا می زنند و برای نجات جان کسانی خون می دهند که ممکن است هرگز آن ها را نبینند.

 

 سرپرست پایگاه انتقال خون میانه افزود: مدیران و کارکنان سازمان انتقال خون بر خود واجب می دانند که از عمل انسان دوستانه اهداکنندگان خون تقدیر به عمل آورند و در نهایت احترام به استقبال آنان بروند.

 

سروی در پایان خطاب به مردم گفت: ما همگی با نهایت تواضع و احترام در مقابل اهداکنندگان این ماده ی حیاتی خود می ایستیم و کلاه از سر بر می داریم و اظهار می داریم که نجات بیماران و نیازمندان خون به ایثار شما وابسته است و برایتان بهترین ها را از خداوند متعال آرزومندیم.

 

شایان ذکر است در پایان این مراسم از زهرا ولیی به عنوان اهداکننده مستمر زن، سلما ملکی جوانترین اهداکننده زن، بهنام مشایخی اهداکننده مستمر مرد و رزمنده دوران دفاع مقدس و امین سلیمانی به عنوان جوانترین اهدا کننده مرد با اهدای جوایزی تجلیل شد.

 

همچنین از محمد زینالی به عنوان خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی میانا حامی اقدامات بشر دوستانه قدردانی شد.

111

2223334445556667778889991010

1
1