- ارسال کننده: بچه فهیم شهر تاریخ: ۹۴/۰۵/۲۸

انصاف در قلم

اصولا تصور اکثریت مردم بر این است که  قلم ابزاری جهت انتقال اندوخته های فکری، اما این ابزار بی جان به سادگی می تواند به پشتوانه افکار حاملش تبدیل به سلاحی گردد که در بر چشم زدنی هم سویه مثبت از خود نشان دهد و موجب خیر و صلاح برای همگان شود و هم جنبه منفی از خود به نمایش بگذارد و آبرو و زندگی کسان را نشانه رود.

انصاف در قلم

قلم فرسایی با این ابزار با پیشرفت تکنوژی در عصر حاضر این امکان را به همگان داده که در فضاهای مجازی مثل همین سایت به نوشتن مبادرت بورزند، ولی چگونه نوشتن در این فضای ایجاد شده مهم است- مهم از آن جهت  که بتوان در این سایت با قلم فرسایی اخلاق را در جامعه نهادینه کرد- فرهنگ احترام به افراد و همنوعان را ترویج داد، چرا که این ها قطعات گمشده پازل دوران کنونی ماست.

کاربرانی که در این سایت دستی و مجالی برای نوشتن دارند باید بدانند که در قرآن کریم آمده که قلم پاسدار دانش ها و رشته ارتباطی افکار صاحب نظران می باشد...پلی می سازد برای رفتن به گذشته و رسیدن به آینده.

اما گاه می بینیم کسانی تیزی قلم را سلاحی ساخته بر سر تخریب افراد...کسانی که نمی خواهند قلم خود را به دور از هوای نفسانی و احتیاطا برای خدا و خدمت خلق به حرکت در آورند.

باید مراقب و مواظب بود که در این نوشتن ها نبایستی به منظور اهداف خود به ناحق طرف کسی را گرفت و دیگری را مورد هجمه و افترا قرار داد، چرا که تنها با همین قلم و نوشتاری که با استخراجات مسموم فردی تنها به منظور جلب توجه حاصل میشود، موجب به خطر افتادن آبروی فردی گردد و نقدهای غلط و تصاویر موهوم با تصمیمات شتابزده و عجولانه تیشه به آبروی مسئول و شخصیتی از این شهر می زند.

بیایید از کجروی قلم هایمان جلوگیری کنیم و تنها قلم را در خدمت به بیان حقایق و توسعه و آبادنی هر چه بیشتر این شهر و به نفع شهروندانش به حرکت در آوریم چرا که خشت خشت این شهر با مرارت و سختی بر روی هم نهاده شده تا بدین جا رسیده/

1
1