- ارسال کننده: رامین.مهاجری تاریخ: ۹۴/۰۵/۲۸

فرماندار میانه : کاش امروز لباس نظامی برتن داشتم تا می توانستم به شما احترام نظامی بگذارم


«اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آنها برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود.» امام خمینی(ره)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرمیانه، همزمان با سالروز ورود اولین کاروان اسرا به کشور در 26 مرداد سال 69 که روز آزادگان نامگذاری شده است مراسم بزرگداشتی از سوی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان میانه با حضور جمعی از آزادگان و مسئولان شهرستان میانه برگزار شد.

ازادگان
حاتمی؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان میانه با اشاره به ایثار و فداکاری های آزادگان در دوران اسارت اظهار داشت: وقتی رزمنده ای در جبهه ها مجروح می شد او را مورد مداوا قرار می دادند و گاهاً جهت درمان به پشت جبهه اعزام می کردند اما در بیان مظلومیت و غربت آزادگان در دوران اسارت همین بس که کسی نبود زخم هایشان را درمان بکند چه بسا که از همین جراحت ها نیز برای شکنجه آنها  بهره می بردند.

ازادگان
 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز طی سخنانی در مراسم بزرگداشت آزادگان اظهار داشت: شما آزادگان عزیز شأن و جایگاه والایی دارید چرا که هم افتخار رزمندگی را در کارنامه دارید و هم سالها در بند اسارت بودید و به درجه ی آزادگی نائل شدید و چه بسا افرادی که از بین شماها که جانباز هم شده باشند. وی افزود: کاش امروز لباس نظامی برتن داشتم تا می توانستم به شما بزرگواران احترام نظامی بگذارم چرا که شما شایسته احترام هستید.
 شکری با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه نهادینه شده بود خاطر نشان کرد:در جبهه ها می دیدیم که چگونه شور و اشتیاق برای شهادت در دل های رزمندگان اسلام موج  می زد و برای اینکه به فیض شهادت نائل شوند از هم پیشی می گرفتند.
 فرماندار ویژه شهرستان میانه  با اشاره به آیه ی 23 سوره احزاب که می فرماید"از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و همچنان بر سر عهد و پیمانشان هستند" گفت: شما آزادگان نیز مصداق این آیه ی شریفه هستید چرا که استقامت کردید و تا آخر بر عهدی که با خدا بسته بودید پایبند ماندید.

ازادگان

ازادگان

همچنین در این مراسم مهندس شکری؛ معاونت محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه که خود نیز از یادگاران هشت سال دفاع مقدس می باشند خاطراتی از  عملیات خیبر و آزادسازی جزیره مجنون بیان کردند.

عکاس : رامین مهاجری

1
1