- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۰/۱۲/۰۲

افتتاح 6 طرح عمراني و يك واحد توليدي در شهرستان ميانه با حضور استاندار

 

صبح امروز با حضور استاندار آذربايجان شرقي شش طرح عمراني و يك طرح توليدي در شهرستان ميانه به بهره‌برداري رسيد.

احمد علیرضابیگی در سفر یک روزه به شهرستان میانه این طرح‌ها را با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح کرد.

مدرسه 12 کلاسه عفاف و سالن ورزشی دانش‌آموزی تختی یکی از این پروژه‌ها بود که با اعتبار 13 میلیارد و 480 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

مدرسه 12 کلاسه عفاف با زیربنای 1580 متر مربع و سالن ورزشی تختی در زمینی به مساحت 770 متر مربع از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان احداث شده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی که برای شرکت در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان میانه به این مدرسه رفته بود در بدو ورود با استقبال گرم دانش‌آموزان و اجرای سرود توسط آنان مواجه شد.

وی همچنین سالن ورزشی دانش‌آموزی تربیت را در میانه افتتاح کرد.

این سالن در زمینی به مساحت 970 متر مربع و با اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی پانسیون 6 واحدی پزشکان متخصص میانه جهت تامین مسکن پزشکان متخصص غیربومی این شهرستان با زیربنای 536 متر مربع افتتاح شد.

برای اجرای این پروژه که از سال 88 شروع شده بود بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

طرح ویژه بهسازی و نوسازی 886 واحد مسکن روستایی شهرستان میانه نیز با حضور علیرضابیگی در روستای اسلام‌آباد افتتاح شد.

بهره‌برداری از این طرح عمران روستایی که از هفته دولت سال جاری شروع شده است، 141 میلیارد و 760 میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و مشارکت مردمی هزینه در بر داشته است.

استاندار همچنین طرح گازرسانی به 10 روستای شهرستان میانه را با اعتبار 19 میلیارد ریال افتتاح کرد و با افتتاح این طرح درصد جمعیت روستایی تحت پوشش گاز در شهرستان میانه به 46 درصد رسید.

با بهره‌برداری از این طرح 944 خانوار روستاهای للـه‌لو، قاضی‌کند، احمدآباد، قره‌بلاغ، حاجی‌میر، شیرین‌بلاغ، نیک‌آباد چای، بالسین، دیشاب و ایورق از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

ساختمان جدید موسسه قرض‌الحسنه مهر شهرستان میانه نیز با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

علیرضابیگی همچنین یک واحد تولید قارچ خوراکی را در میانه افتتاح کرد.

این واحد تولیدی که توان تولید سالانه 400 تن قارچ خوراکی را دارد با اعتبار 21 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

افتتاح این واحد تولیدی برای 25 نفر شغل جدید ایجاد می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان میانه، کلنگ احداث کنارگذر شمالی میانه را نیز به زمین زد.

این کنارگذر به طول 12.5 کیلومتر در مدت 26 ماه اجرا خواهد شد و برای بهره‌برداری از آن 150 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

گفتنی است در ایام دهه فجر امسال 30 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 235 میلیارد و 843 میلیون ریال در شهرستان میانه افتتاح شده است.

1
1