- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۵/۲۱

هدایای خبرنگاران استان آذربایجان شرقی در روز خبرنگار چه بود؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، هر ساله در ۱۷ مردادماه به مناسبت سالگرد شهادت محمود صارمی با گرامیداشت یاد و خاطره این خبرنگار در اغلب نقاط کشور و شهرستان‌های مختلف طی آئینی از تلاش خبرنگاران تجلیل می‌شود.

اگر به متون دینی مراجعه شود با اندکی تحقیق و تفحص خواهیم دید که در آن جایگاه ویژه ‌ای برای خبرنگاران لحاظ شده است اما علی ‌رغم اهتمام نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی به اهمیت و جایگاه رسانه ‌ها در کشور متأسفانه منزلت روزنامه ‌نگاران، خبرنگاران و دست ‌اندرکاران رسانه ‌های جمعی، آنچنان که باید مورد توجه برخی مسئولان نیست.

امسال نیز همانند سال های گذشته مراسم روز خبرنگار در اکثر شهرستان های استان آذربایجان شرقی برگزار شد که با هم نیم نگاهی به نوع تجلیل از این زحمتکشان عرصه خبر و اطلاع رسانی در برخی از این شهرستان های کلیدی و پرجمعیت استان خواهیم داشت:

یکی از خبرنگاران فعال شهرستان مرند در گفتگو با خبرنگار میانا با بیان این موضوع که تنها مبلغ ۱۵۰ تومان بصورت کارت هدیه به ۱۲ خبرنگار این شهرستان طی مراسمی از سوی متولیان و دستگاه های اجرایی اهدا شد، از قول مساعد فرماندار این شهرستان برای واگذاری یک قطعه زمین برای احداث مجتمع خبرنگاران این شهرستان خبر داد.

خبرنگار فعال حوزه سایت اطلاع رسانی شهرستان هشترود با بیان اینکه تا کنون یک جلسه در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شده و لوح تقدیری به خبرنگاران اهدا شد، از دعوت نشدن سایت های دارای مجوز به جلسه فرمانداری اشاره کرد و افزود : فردا مراسمی از سوی شورای شهر و شهرداری برای گرامیداشت این روز برگزار خواهد که از کم و کیف آن با خبر نیستیم.

خبرنگار شهرستان شبستر نیز در رابطه با مراسمات روز خبرنگار در شهرستان خود، این چنین به خبرنگار ما پاسخ داد: تا کنون یک مراسم از سوی نماینده شهرستان برکزار و کارت هدیه ۵۰ هزار تومانی و لوح تقدیر از طرف ایشان دریافت کردیم. مراسمی هم از سوی شهرداری و شورای شهر ترتیب داده شده که باز هم لوح تقدیر و ۱۰۰ هزار تومان کارت هدیه به خبرنگاران شهرستان شبستر اهدا شد.

وی همچنین افزود: فرمانداری نیز مراسم مشابهی را برگزار و کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی به خبرنگاران اهدا کرد.

این خبرنگار حوزه مجازی شبستر از ادامه مراسمات روز خبرنگار در طول هفته از سوی ادارات و دانشگاه های مختلف نیز خبر داد.

خبرنگار حوزه مجازی شهرستان ملکان نیز گفت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی و در راس آن فرمانداری و ادراه ارشاد یک کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی به خبرنگاران داده شد.

خبرنگار و صاحب امتیاز یکی از سایت های خبری فعال شهرستان بناب نیز با بیان این موضوع که بنده به عنوان مدیر مسئول یک سایت خبری فعال به جلسه تجلیل فرمانداری دعوت نشدم، از دریافت تنها مبلغ ۱۰۰ هزار تومان کارت هدیه از سوی دانشگاه سراسری این شهر خبر داد و افزود: احتمال می رود مراسمی هم از سوی نماینده این شهرستان در روزهای آتی برگزار شود.

خبرنگار فعال یکی از پربازدید ترین سایت های خبری شهرستان اهر از اهدای کتاب توسط فرمانداری و اداره ارشاد بدون هیچ گونه جایزه نقدی به خبرنگاران این شهر خبر داد و افزود: متاسفانه به غیر از این مراسم هیچ مراسم دیگری برای تجلیل و حمایت از قشر خبرنگار در این شهرستان از سوی نهاد ها و سازمان های مختلف تدارک دیده نشده است.

لازم به ذکر است مراسم روز خبرنگار درشهرستان میانه نیز دست خوشی از سایر مراسمات برگزار شده در شهرهای بزرگ و پرجمعیت استان نداشته و فرمانداری به همراه اعضای شورای شهر و شهردار و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور هر دو نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی با برگزاری مراسمی یک کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی و دو جلد کتاب با موضوعات تکراری سال گذشته به این قشر زحمتکش اهدا نمودند.

به نظر می رسد علی رغم تاکیدات استاندار آذربایجان شرقی در سهیم شدن ادارات و سازمان در تامین منابع مالی هدایای روز خبرنگار و همچنین ابراز داشتن اهمیت این روز از سوی ائمه جمعه اکثر شهرستان های استان، به نظر می رسد این قبیل مراسمات تجلیل نه تنها جنبه دلگرمی و قدردانی برای خبرنگاران را نداشته، بلکه به نوعی موجب رنجش خاطر و دلسردی قشر خبرنگاران از شیوه برگزاری و نوع برخورد مسئولین با این موضوع را در پی داشته است.

1
1