- ارسال کننده: حامد - قره داغی تاریخ: ۹۴/۰۵/۲۰

اشتغال 6000 نفر رویا یا واقعیت؟!

صحبت از اشتغال جوانان تحصیل کرده ی بیکار در میانه شاید جزو تکراری ترین صحبت ها و دردها باشد. هرجا که بحثی از اشتغال و جذب نیرو در این شهر مطرح شود ولو صحبت از استخدام یک نیروی خدماتی در یک مجموعه دولتی و حتی غیر دولتی می توان دید که خیل جوانان تحصیل کرده  بیکار و نگون بخت برای شرکت در مصاحبه و آزمون و... روانه ی آن نهاد می شود. این همان بحرانی است که از هزاران بلایای طبیعی دیگر می تواند فجیع بوده و خرابی های غیر قابل جبران همچون فروپاشی خانواده و اعتیاد جوانان افسرده را به بار آورد.

به همین دلیل صحبت از ایجاد اشتغال گوش هر جوان جویای کار را تیز کرده و روز و شب اش را به امید دست یابی به آنچه تحت عنوان شغل به او وعده داده می شود ناآرام می کند.

چندی پیش در رسانه ها به نقل از مسئولین سخنانی در رابطه با ایجاد و احداث پروژه های صنعتی عظیم در شهرمان مطرح شد که در نوع خود بسیار جالب توجه بود؛ اولی احداث دو نیروگاه حرارتی با تولید یکهزارو 760 مگاوات برق  بود که گفته می شود در صورت احداث و رسیدن به بهره برداری اشتغال حدوداً 3000 نفر در شهرستان را فراهم خواهد کرد.

مورد دوم مربوط به احداث کارخانه ی پترو شیمی در میانه بود که اخیراً هم روابط عمومی دفتر مهندس حسینی از برداشته شدن گامی در راستای ایجاد آن خبر داده است. پیشتر مهندس حسینی در جلسه ی دیدار با فعالان سایبری عنوان کرده بود که احداث کارخانه ی پتروشیمی در میانه با توجه به پتانسیل منطقه در پذیرش ایجاد این طرح، در صورت عملی شدن 3000 نفر به صورت فعال در آن شروع به کار خواهند کرد.

 این آمار 6000 نفری ایجاد اشتغال در شهرستان که وعده ی آن تنها از طریق احداث دو طرح و پروژه داده شده در صورت پیگیری و اقدام احتمالا خواهد تواست هجرت کنندگان از شهر به دلیل بیکاری را هم به منطقه برگردانده و به گسترش شهرمان در ابعاد دیگر نیز منجر شود.

اما آنچه هنوز صبحتی از آن در هیچکدام از این دو  طرح مطرح نشده است زمان دقیق و تنویر در راستای چگونگی انجام این پروژه هاست، لذا اگر این طرح ها جزو طرح های ملی دراز مدت می باشد، دل بستن جوانان به آنها جز فریفتن خود جیبی را صاحب حقوق و خانواده ای را خشنود نخواهد کرد.

اما ما امدی داریم همانطور که در ضرب المثل ها گفته می شود سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است، در امر اشتغال هم این آمار 6000 نفری سنگ بزرگی نباشد که خود وعده دهنده ها هم از توان بلند کردن آن بر نیایند. لذا اگر به نظر می رسد که پیگیری دسته جمعی مسئولان از جمله امام جمعه ی محترم ، نمایندگان عزیز و فرماندار تلاشگر می تواند همانند گره گشایی از مشکل فولاد میانه  احداث طرح های فوق را تسریع بخشد ،این حوزه جایی است که بیشتر از هر زمان و هر کار دیگر نیازمند سربرگ های مشترک پیگیری است.

 

 

1
2
1 2