- ارسال کننده: رامین.مهاجری تاریخ: ۹۴/۰۵/۱۹

عملکرد ضعیف روابط عمومی ادارات شهرستان میانه در تجلیل از مقام خبرنگار

 

17 مرداد هر سال مزین بنام صارمی است. سالروز شهادت خبرنگار شهید ، محمود صارمی که 17 سال پیش در چنین روزی در افغانستان در راه تعهد و وظیفه خود   ندای حق را لبیک گفت و این روز به جهت پاسداشت مقام این شهید بزرگوار روز خبرنگار نامیده شد.

شهید محمود صارمی

خبرنگاران، فعالان پرتلاش عرصه خبر که در جهت بیان حقیقت و اطلاع رسانی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند. دلسوزان بی ادعایی که تامین آسایش و رفاه مردم شهر و کشور خود را بوسیله انعکاس اخبار و بیان مشکلات بر آسایش خود ترجیح داده و روز و شب ندارند.

17 مرداد امسال نیز بمشابه سال های گذشته فرا رسید و پس از چند روز نیز هنوز،  جز روابط عمومی دو اداره دولتی هیچ یک از 15 روابط عمومی ادارات تنها با صدور پیام تبریک خشک و خالی نیز درصدد تجلیل از مقام خبرنگاران بعنوان پل ارتباطی مردم و ادارات آنها برنیامدند. در این میان تنها روابط عمومی فرمانداری ویژه میانه و اداره ارشاد با ارسال پیام تبریک و برگزاری مراسمی درخور مقام خبرنگاران برآمدند که شهرداری و شورای اسلامی شهر همچون سالهای اخیر نیز در این مراسم حضو سبزی داشتند.

اگرچه همواره انتقاد و پاسخ به چرایی وقوع اتفاقاتی همچون عنوان این یادداشت با واکنش های پیش بینی شده ای همراه است ، ولیکن خوب است بدانیم همچنانکه بارها به آن اشاره شده است خبرنگاران بعنوان بازوان یاری رسان دستگاههای اجرایی در جهت خدمت رسانی بهتر،  نقش مهمی دارند و با انعکاس موارد کمبود ، نقصان ، پرسشها  و انتقادات بعنوان صدای مردم هم پای مسئولان مربوطه حرکت میکنند.

آیا براستی عملکرد ، فعالیت ها و انعکاس رویدادهای یک مجموعه بدون انعکاس خبری به سمع و اطلاع مردم یک جامعه می رسد؟

معدود مجموعه ای در شهرستان  میانه می تواند مدعی شود که خبرنگاران این شهر به سراغ آنها نرفته و عملکردهایشان را پوشش نداده اند، ولیکن چنین برخوردهایی از سوی مدیریت تامل برانگیز و همچنین روابط عمومی های ادارات شهرستان باعث رنجش این   فرهیختگان می شود. اگرچه امروز نیز متاسفانه در عصر ارتباطات برخی ادارت هنوز فاقد واحدی بنام روابط عمومی بوده و برخی نیز با وجود دارا بودن، خبرنگاران را در مجموعه خود غریبه دانسته و درصدد تعامل و هماهنگی در جهت منعکس کردن رویدادهای خبری نیستند.شاید هنوز در تقویم رومیزی این عزیزان فوق الذکر، مناسبتی بعنوان روز خبرنگار ثبت نشده یا این روز یعنی 17 مرداد را به آرامی و بدون سر و صدا از آن جدا کرده اند.

همچنانکه از ذات این یادداشت واضح است،  بدلیل عدم آگاهی از نقش حیاتی خبر و خبرنگاران هیچ گلایه ای از هیچ شخص حقیقی و حقوقی مطرح نیست. بلکه خوب است بدانیم خبرنگاران شخصیت های ریزبین و آگاهی هستند که ارج و قرب آنها موجب دلگرمی شان گشته و آنها را مصمم تر به فعالیت در حوزه خود می نماید. اگرچه تک تک خبرنگاران مستقل و اهل انصاف این شهر،  سالهاست که هدف خود یعنی خدمت بدون منت به مردم گرانسنگ شهرشان را بواسطه پوشش خبری  و رویدادهای شهرستان تعیین کرده اند و بدون نیاز به تبریک خشک و لوح تقدیر بی روح  احدی ، ثابت قدم و استوار رضای خداوند متعال و بندگانش را سرلوحه ی خدمتی خود قرار داده اند.

باشد که به یاری یکدیگر،  موجبات پیشرفت و آبادنی شهرمان را فراهم کنیم.

 

 

فرازی از وصیتنامه شهید محمود صارمی

ای برادران و خواهران جهادگر

خطاهای من گنه کار روسیاه را که باعث رنجش شما شده ببخشید تا خدای بزرگ از من راضی شود. ای خدا مرا که در اثر غرور و خودپرستی گناه می‌کنم ببخش زیرا این بدن ضعیف من توانایی تحمل آتش جهنم را ندارد و خدایا مرا جزء توبه کاران واقعی قرار بده.

شهید محمود صارمی

1
1