- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۴/۰۵/۱۷

کام تلخ خبرنگاران مستقل میانه در آستانه روز خبرنگار

خبرنگاران و فعالان رسانه ای مستقل میانه همواره به دلیل نقد عملکرد ضعیف برخی مدیران شهرستان مورد بی مهری ادارات متبوع و اشخاص حقیقی بوده و هستند. رسالت این خبرنگاران اطلاع رسانی صحیح وقایع و اخبار است البته اینان تعریف خبر را هم خوب می فهمند و می دانند که هر خبری ارزش اطلاع رسانی و خبری ندارد. اما برخی خارج از چارچوب و استانداردهای خبری تصورشان این است که آب خوردنشان هم خبر شود و در برخی موارد توسط برخی دوستان خبرنگار نما، همانطور می شود که ارباب می خواهد.  

امسال و در آستانه روز خبرنگار صندلی های سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه شاهد حضور پرشور خبرنگاران و فعالان رسانه بود اما نه برای تجلیلو قدر دانی از زحمات بی مزد و مواجب آنها، بلکه برای شرکت در دادگاهی که برای محاکمه آنها تشکیل شده بود. این دادگاه به درایت قاضی محترم جناب آقای محمودیان و در جهت حفظ حرمت هنرمندان و خبرنگاران در این محل برگزار شد و عنوان حضور در جمع خانواده هنرمندان به آن گذاشته شد تا از تلخی ماجرا کاسته شود.

این نوشته در صدد بیان چرایی ماجرا  نیست بلکه کشیده شدن پای دادگاه به حل و فصل مسائل خانواده بزرگ هنرمندان این شهر است که تلخترین بخش این داستان است. 

مجموعه قافلان ضمن احترام به قانون و قضا و تسلیم در برابر هر آنچه قانون می گوید، به دلیل بی حرمتی هایی که به خاطر این کج سلیقگی ها به فعالان عرصه اطلاع رسانی و خبری شده است. در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان شرکت نخواهند کرد. 

1
1