- ارسال کننده: سید محمدعلی تاریخ: ۹۴/۰۵/۱۶

انعکاس اخبار به صورت صادقانه از مصادیق تعظیم شعائر الهی است

امام جمعه میانه در آستانه روز خبرنگار مطرح کرد:

انعکاس اخبار به صورت صادقانه از مصادیق تعظیم شعائر الهی است

انعکاس اخبار به صورت صادقانه از مصادیق تعظیم شعائر الهی است

امام جمعه میانه در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه گفت : فکر و اندیشه و قلم خبرنگاران باید در مسیر تعظیم شعائر الهی باشد .

به گزارش میانه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه شهرستان میانه در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز، با اشاره به انجام واجبات الهی و پرداخت خمس و زکات، پرداخت آن را یکی از شرایط رستگاری در انسان دانست و افزود: مومنی که به دنبال رستگاری است باید نسبت به پرداخت زکات جدی باشد.

حامدی به تفاوت بین مال و رزق پرداخت و رزق را مقسوم دانست و افزود: رزق آن است که از سوی خداوند به ما عنایت می شود و با لذت از آن استفاده می کنیم و با پرداخت خمس و زکات، افزایش و موجب دوری عذاب و بلاها از جامعه می شود و مال آنچه که بیش از روزی و توسط خود فرد جمع می شود.

وی با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار ضمن تبریک به خبرنگاران و یادآوری رسالت آنان در جامعه اظهار داشت: اگر رسانه ها در امر اطلاع رسانی، تقوای الهی را معیار اعمال خود قرار دهند، خداوند در کار آنها گشایش حاصل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با شاره به ۲۰ مرداد سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) و تسلیت این روز بر تمامی شیعیان عنوان کرد: امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب شیعه و در راه ترویج معارف دینی در بین مردم تلاش‌های بسیاری کرده اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های حضرت امام جعفر صادق(ع) کمک و دستگیری محرومان و نیازمندان بود، افزود: ایشان از نظر علمی دارای مقام بسیار بالایی بودند.

امام جمعه میانه با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این شهید والامقام برای اجرای رسالت خطیر خبرنگاری و افشای چهره زشت گروهک تروریستی طالبان در کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان جان خود را فدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: فکر و اندیشه و قلم خبرنگاران باید در مسیر تعظیم شعائر الهی باشد و امروز بیان واقعیات، ارتقای بصیرت جامعه، انعکاس اخبار به صورت صادقانه از مصادیق تعظیم شعائر الهی است.

خطیب جمعه میانه با بیان این که برخی اقتصاد مقاومتی را راهکاری در دوران بحران معرفی می کنند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید داشتند، لزوماً برای مواقع بحران نیست، گرچه در بحران نمود آن بیشتر است، ولی این اقتصاد واقعیتی است که هر ملی که بتواند بر آن تأکید کنند و خود را با آن اجین کنند، به پیروزی می رسند.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی اظهار داشت: امروز سرمایه گذارانی که در عرصه اشتغال و صنعت حضور دارند، ضمن اینکه موجب رونق اقتصاد کشور می شوند، نقش زیادی نیز در اشتغال زایی ایفا می کنند.

حامدی گفت: امروزه بزرگترین آسییب های اجتماعی و فرهنگی ناشی از بیکاری در جامعه است که توسعه سرمایه گذاری موجب افزایش اشتغال و از بروز این آسیب ها جلوگیری می کند.

امام جمعه میانه با بیان این که برای استفاده مردم از تولیدات داخلی، کار فرهنگی تنها بخشی از تأثیرگذاری را دارد، افزود: مردم با فشار تحریم و فعالیت های رسانه ای و توصیه و از این قبیل فرهنگ سازی ها، تا حدودی با اقتصاد مقاومتی همراهی می کنند، ولی بخش عمده تأثیرگذاری بر اساس نیازهایشان است که تولیدات ایرانی باید با سازوکارهای اقتصادی مناسب به آنها پاسخ دهد.

خطیب جمعه میانه با تاکید بر لزوم همت و پشتکار جوانان در اجرای طرح خوداشتغالی و کارآفرینی در جامعه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وام هایی با نرخ سود کم از سوی بسیج سازندگی اعطا می شود که نقش بسزایی در ایجاد استغال دائم در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش نرخ بیکاری در سطح شهرستان ایفا می کند.
 
1
1