- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۴/۰۵/۱۰

در نماز جمعه امروز از یمن تا وین گفته شد/ از توافق نه ذوق زده شویم نه ناامید

نماز جمعه میانه

امام جمعه میانه در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به روز اهدای خون، این کار را صدقه نعمت سلامتی عنوان کرده بر انجام این امر پسندیده تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی با بیان اینکه هفته جهانی شیر مادر پیش رو است، به این موضوع از منظر اسلامی پرداخته گفت: دین اسلام کامل ترین برنامه زندگی بشر است و علومی که دانشمندان در قرون مختلف به آن دست می یابند و اهمیت شیر مادر نیز جزئی از آن است، در الگوی زندگی اسلامی وجود داشته است.

وی با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل اله نوری، یکی از رهبران مشروطه، به اهمیت  جایگاه روحانیت در برهه های مختلف تاریخ اشاره کرده گفت: نباید بین علما و مردم فاصله بیفتد زیرا این فاصله در هر زمان موجب رواج بی بصیرتی،  انحراف و آسیب در جامعه می شود و این موضوعی است که دشمنان برای آن سرمایه گذاری و برنامه ریزی می کنند.

حجت الاسلام حامدیدر بخش دیگری از سخنان خود به روز فرهنگ پهلوانی اشاره کرده، بر لزوم همراهی ورزش حرفه ای و اخلاق و فرهنگ پهلوانی تاکید کرده، وارد بحث انتقاد از وضعیت زورخانه نیمه کاره شهرستان میانه شده افزود: مسئولین شهرستان به صورت جدی به دنبال تحقق وعده وزیر محترم ورزش در جریان سفر وی به میانه در خصوص تجهیز و افتتاح سالن زورخانه و سالن های ورزشی دیگر میانه باشند تا شهر طلایی و قهرمان پرور میانه تا هفته دولت سال جاری از آن برخوردار شود.

امام جمعه میانه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی را دیگر مناسبت هفته پیش رو عنوان کرده، از عدم انعکاس و انتشار مناسب این فرهنگ ناب به جامعه جهانی انتقاد کرده افزود: دیدگاه اسلام نسبت به انسان، به عنوان خلیفه خداوند بر روی زمین است و این والا ترین جایگاه برای انسان می باشد.

وی گفت: کشورهای مستکبر از جمله آمریکا، ایران اسلامی را ناقض حقوق بشر و خود را مدافع آن معرفی می کنند، این درحالی است که آمریکا غیر از جنگ افروزی های دیگر در نقاط مختلف کره زمین، فقط در یک جنگ با ژاپن و بمب اتمی به هیروشیما صد و شصت هزار نفر انسان را قتل عام کرد.

حامدی با محکوم کردن جنایات آل سعود در یمن، سکوت مجامع بین المللی و رسانه ها و رفتار دوگانه منفعت جویانه به موضوع حقوق بشر را نقض آشکار حقوق بشر و حقوق بشر آمریکایی خوانده گفت: جنایات عربستان علیه مردم مظلوم و بی دفاع یمن بسیار شدیدتر از جنایات اسرائیل در فلسطین است که باید حمایت مادی و معنوی و تحرک مسلمانان  برای جلوگیری از ادامه این فاجعه انسانی انجام گیرد.

امام جمعه میانه پس از موضوع یمن به مذاکرات وین پرداخته گفت: نباید توافقاتی که هنوز در حال بررسی است موجب از بین رفتن وحدت بین مردم، مسئولین و نمایندگان شود و نه باید از این توافق ذوق زده و نه ناامید شد.

حجت الاسلام حامدی با اشاره به ورود پی در پی مسئولین کشورهای اروپایی برای مذاکره با ایران در خصوص مباحث اقتصادی در ایران، بازار 80 میلیونی ایران را برای آنان غیرقابل چشم پوشی توصیف کرده گفت: کشورهای اروپایی از توافق صورت گرفته خوشحال ترند ولی مسئولین کشور نباید عهدشکنی های کشورها از جمله فرانسه را فراموش کنند و با مذاکره از موضع قدرت، عهدشکنان را در صف آخر گفتگوها قرار دهند.

 

 

1
1