- ارسال کننده: سید محمدعلی تاریخ: ۹۴/۰۵/۰۵

جای خالی ریش سفید و معتمد در شهر!

 

جای خالی ریش سفید و معتمد در شهر!
ریش سفید  و معتمد هر جامعه در سالیان گذشته همواره محور وحدت و تضمین کننده سلامت جامعه از هر لحاظ بوده اند، اما متاسفانه گویی این سنت قدیمی و مدرنیته شدن جامعه کم کم جایگاه اصلی خود را از دست می دهد.


سید محمد علی حسینی در یادداشتی در عصر میانه نوشت: با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی یک سوال ذهن اکثر افراد جامعه را مشغول خود می سازد.شاید بتوان گفت ترس از دو دستگی و تمکین از قانون توسط نمایندگان و کاندیدا های کرسی های سبز مجلس از جمله مهم ترین موارد مورد توجه افراد یک جامعه باشد.
اما شاید بحثی که در این میان مسکوت مانده و کمتر بدان پرداخته شده است، نقش و محوریت معتمدین و ریش سفیدان جامعه در اداره امور و کمک به مسئولین شهر در ایجاد فضای سالم و نظارت دقیق و موشکافانه توام با تجربه می باشد.
نقشی که در قدیم الایام بیشتر می توانستیم آثار و برکات آن را در جامعه مشاهده کنیم و تجربه نشان داده که بسیاری از سازمان ها و نهاد های امروزی نتوانسته آنگونه که باید جایگاه و قدرت ریش سفیدان را داشته باشد.
نباید فراموش کرد برخی افراد که برای رسیدن به یک جایگاه سیاسی و اجتماعی، تیشه به ریشه بزرگان و ریش سفیدان می زنند، آینده تاریکی را برای توسعه و پیشرفت جامعه خود می سازند.نویسنده یادداشت مدعی است جایگاه چنین افرادی در جامعه قابل احترام و افراد تازه به دوران رسیده و مدعی نباید با برخی ندانم کاری های سیاسی این قشر تاثیر گذار جامعه را از صحنه حذف و مایوس وآزرده خاطر سازند.
بدون شک حرکت آهسته و لنگ مسئولین در سایه نبود نظارت دقیق از سوی افراد باتجربه و مطالبه گر حق مردم نبوده و ریش سفیدی می تواند به عنوان عامل وحدت و تجمیعی برای گروهای سیاسی بشمار آید.امید است نمایندگان و کاندیداهای انتخابات پیش روی مجلس با رویکردی جدید و نسبت به این موضوع با اعلام برنامه های دقیق و موضع گیری های صریح و شفاف خود در صدد احیای این سنت قدیمی در سطح جامعه باشند

1
2
1 2