- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۴/۲۶

بی مهری مبلمان شهری و فضای ادارات شهر میانه با معلولان+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان طیفی از فعالیت های مناسب سازی از اصلاح اماکن و معابر تا سازگار ساختن سیستم حمل و نقل عمومی و حتی سازماندهی تولید کالاها و خدمات مورد نیاز پیش بینی و وظایفی برای دستگاه های متولی دیده شده است.

براساس ماده دو قانون جامع حمایت از معلولان همه دستگاهای دولتی موظف به طراحی و احداث ساختمان ها، اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به گونه ای هستند که امکان دسترسی و بهره مندی معلولان مانند دیگر افراد جامعه از آنها مهیا باشد.

اما با وجود قانون صریح در این زمینه تاکنون اقدامات موثری در برخی معابر و اماکن عمومی شهری میانه برای استفاده معلولان انجام نگرفته است.

محسن ارشد زاده مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار میانا با بیان این موضوع که تنها ۳۰ درصد از فضای ادارات در سطح استان به منظور رفت و آمد و مراجعات معلولین مناسب سازی شده است ، افزود: مدیران اماکن عمومی و شهرداران بایستی بیش از پیش برای مقوله مناسب سازی در ورودی اماکن عمومی و معابر شهری تلاش کنند.

مطمعناً نبود زیرساخت مناسب برای فعالیت معلولان در جامعه، باعث سرخوردگی آنها شده و نمی توانند استعداد های خود را در جامعه شکوفا کنند.

111

222

444

555

7777

1
1