- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۴/۰۴/۲۳

بلاخره افشاگری از معادن به کجا منتهی شد؟

افشاگری از معدن که حدود یک سال قبل در سایت مطلبش از سوی دفتر حاج آقا مددی و از زبان ایشان منتشر شد و در آن عنوان شده بود که فسادی در یکی از معادن صورت گرفته و گفته شده بود که اطلاعات تکمیلی در راه است، بلاخره به کجا منتهی شد؟ کدام معدن بود؟ صاحبش چه کسی بود؟ اگر فسادی رخ نداده بود چرا منتشر و عنوان شد که فسادی صورت گرفته است؟ اگر اطلاعات تکمیل شد چرا منتشر نمی شود؟ آیا نماینده با صاحب معدن در مورد فسادش صحبت کرده است یا نه؟ و ...

باز آیات قرآن در این مورد روشنگر راهمان است:

بقره آیات 174 تا 176: «آنان که کتمان می کنند آنچه را که خدا در کتاب نازل کرده و به بهای اندک می فروشند، به شکم خود آتش فرو می برند، مورد خطاب خدا در رزو قیامت نخواهند بود، پاک نخواهند شد و بر آنها عذابی دشوار مقرر است. اینان گمراهی را به جای هدایت و عذاب را به جای بخشش خریده اند، چگونه در آتش تحمل خواهند کرد. ...». 

هر چند این آیات خطاب به اهل کتاب (یهود و نصاری) است که قسمتی از کتاب خصرت موسی و عیسی را (قبل از مرحله دست بردن در آن) کتمان می کنند تا بتوانند یاران خود را در مقابل اسلام حفظ کنند و از ریزش آنها به سمت اسلام جلوگیری کنند؛ ولی به هر حال می توان فهمید که در ارزشهای اسلامی، کتمان کار پسندیده ای نیست و نباید شفافیت امور را به بهایی اندک فروخت.

 

1
1