- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۴/۰۴/۲۰

نظریه سیاسی، مددی را مسئولی زودگذر می داند

نظریه سیاسی، مددی را مسئولی زودگذر می داند 

حاج اقا مددی می دانی چرا در روزگاران گذشته مردم در مقابل راهزن غیرساکن پادشاه و راهزن ساکن را ترجیح می دادند و شعار می دادند:«زنده باد پادشاه»؟ چون پادشاه حتی در قالب راهزن ساکن، نمی توانست چنان تعدی در حقوق شهروندان بکند که در آینده چیزی برای تولید باقی نماند. چون در صورت تعدی بیش از اندازه در حقوق دیگران و اضمحلال سرمایه ها مخصوصا سرمایه اجتماعی (همچون صداقت و اعتماد) برای تولید در جامعه چیزی وجود نمی داشت و باقی نمی ماند و پادشاه در ادامه نمی توانست عایدی داشته باشد.

وقتی شما را با آن دو هفته نامه تان، در قالب نظریه سیاسی بخواهیم مطالعه کنیم می بینیم زودگذرید. چون شبیه پادشاهی با غارتگری غیرساکن هستید که فقط هرج و مرج را حادث کرده اید و داشته مردم مخصوصا سرمایه اجتماعی آنها (همچون راست گویی، پرهیز از دروغ، اعتماد، و ...) را به کل ویران ساخته اید.

 در وضعیت هرج و مرج که محدودیتی بر انگیزه افراد برای چپاول یکدیگر و تعدی در حقوق دیگران وجود نداشته باشد، جامعه دستاورد چندانی از داشته هایش نمی تواند بگیرد. چون نیروها صرف حمایت و حفاظت از خود می شود نه خلاقیت و ابداع.

اقای مددی شما با این دوهفته نامه تان، باعث شده اید در خلال زمانی که (به خاطر مباحث مطرح در دو هفته نامه) بحث از کرده و نکرده های نمایندگان درجریان است، اقدامی مثمرثمر برای شهرستان صورت نگیرد و نیروی دو سهمیه نمایندگی میانه به هدر رود. فکر می کنید جواب مردم و رای دهندگان در این دور انتخابات به این مسئله آفرینی شما چه باشد؟

آقای مددی شما فکر می کنید که جامعه به تعدی به حقوق دیگران پاداش نیکو می دهد؟ اگر جوابتان منفی است در این نزدیکی به مشکل بر می خورید.

نمایندگی الزامش این نیست که راهزنی غیرساکن بود که یکبار زد و رفت. نمایندگی و تداومش رای مردم را می خواهد و رای مردم به تعدی گری منفی است، علاوه بر غیر اخلاقی بودن تعدی گری، همچنین به خاطر تلف کردن انرژی دو سهمیه نمایندگی میانه.

پیشنهاد می دهم که تا خیلی خیلی دیر نشده(چون الان خیلی دیر است) ... 

1
2
1 2