- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۴/۱۷

فولاد آذربایجان از کمای 7 ماهه بیرون آمد

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت تمامی همشهریان عزیز و روزه دار و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در پیشگاه احدیت و همچنین با عرض تسلیت بمناسبت سالروز شهادت مولای متقیان ، امیر مومنان امام علی (ع) .

همچنان که میدانید در 18 اردیبهشت سال 1393 اتفاقی تلخ در تاریخ شهرستان میانه به وقوع پیوست و آن اتفاق تلخ چیزی نبود جز حراج بزرگترین مجتمع صنعتی و نگین صنعت آذربایجان ، فولاد آذربایجان بود .

چند ماه بعد از واگذاری شرکت فولاد آذربایجان به بخش غیر دولتی (1 شخص حقیقی و 1 شخص حقوقی ) ، بخش خصوصی با عدم انعقاد قرارداد با کارگران قراردادی (تعاونی مصرف) و تعدیل نیرو و همچنین تعطیلی خط تولید شرکت و عدم پرداخت حقوق ، بذر ناامیدی را در دل کارکنان این کارخانه کاشت و باعث شد 573 نفر کارگر خدوم این شرکت با روی شرمندگی بهترین لحظات زندگی خود را در کنار عزیزترین کسانشان بگذرانند که یکی از بدترین نمونه  های بارز این مسئله عدم پرداخت حقوق و مزایا حتی عیدی مورد مصوب دولت  برای 573 نفردر عید بود . که همین موضوع باعث شد تا ضربه روحی و روانی بدی بر پیکر 573 نفر زحمت کش این مجموعه وارد آید که بخاطر همین مهم ، عید امسال به عنوان عید سیاه کارکنان فولاد آذربایجان شد .

از بهمن ماه سال گذشته و با تعدیل حدود 40 نفر از کارگران ، امام جمعه محترم شهر ، شورای اسلامی کار شرکت فولاد آذربایجان (آقایان ماهیار ، عیوضی ، کارگر و خانمیرزایی ) فرمانداری ویژه و نمایندگان مردم میانه در مجلس در جهت احقاق حقوق کارگران دست بکار شدند و بالاخره با پیگیری ها و تلاش های شبانه روزی و از همه مهمتر با صبر و استقامت 6 ماهه کارکنان و کارگران شرکت فولاد آذربایجان و انصراف خریدار جدید ، شرایط برای اقاله و فسخ واگذاری شرکت فولاد آذربایجان محیا گشت و سرانجام نگین صنعت آذربایجان در تاریخ 24 خرداد 1394 بطور کامل اقاله و فولاد آذربایجان دوباره به آغوش ایمیدرو بازگشت .

حدود 10 روز بعد از اقاله ، ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ) کار تشکیل هیئت مدیره جدید برای شرکت فولاد آذربایجان را شروع کرد و سرانجام جناب آقای مهندس احمدزاده را به عنوان سرپرست مجتمع فولاد میانه منصوب کردند .

با این انتصاب بذرهای ناامیدی که بخش خصوصی آن را به وجود آورده بود جای خود را به بذرهای امید و شکوفایی داد و بالاخره در تاریخ 14 تیرماه سال جاری راس ساعت 10:12 صبح با ورود اولین تریلی حامل شمش مبدا اهواز به داخل شرکت فولاد آذربایجان و تخلیه آن در انبار شمش شرکت ، شرکت فولاد آذربایجان احیاء دوباره شد و از کمای 7 ماهه بیرون آمد و همین مساله باعث خوشحالی و امیدواری کارگران این مجموعه بعد از 7 ماه و همچنین باعث خوشحالی بسیاری از همشهریان متعصب گردید . بحمدالله از همون تاریخ جاده اختصاصی شرکت فولاد آذربایجان دوباره شاهد ترافیک و تردد تریلی های حامل شمش گردیده است . البته ناگفته نماند چند ظرفیت نیز بارگیری از مبداء فولاد به مقاصد مختلف بارگیری شده است و انشالله در چند روز آینده با شارژ انبار شمش و کوره دوباره صدای نورد در جای جای فولاد به گوش خواهد رسید .

فولاد آذربایجان متعلق به مردم شهر شهدای زینبیه و ثارالله هستش و این حق این مردم هست . و این هدیه خداوند هست به این مردم در این ماه نزول قرآن .

امیدواریم مسئولین نظام با نظارت دقیق و اجرای درست قانون در کشوری که پایه و اساس آن قانون اساسی هستش مانع بروز مشکلاتی شبیه به این در کشور باشند و در واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی در چارچوب قانون عمل نمایند .

همچنین از همه کسانی که در این مدت در جهت احقاق حقوق 573 نفر تلاش کردند و از جان و دل مایه گذاشتند تشکر میکنیم.

 

 با تشکر از نگاهتان - التماس دعا

 

1
1