- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۴/۰۴/۱۱

آقای دل نا واپس جناب دکتر پزشکیان و برپاکنندگان همایش دولت تدبیر و امید

آقای دل نا واپس جناب دکتر پزشکیان

«قافلان» و «ملت و امت» همین مطلب را چاپ کنند اگر واقعا رسانه شهرستانی و عمومی هستند نه در خدمت خواص. چون مطلب پزشکیان را چاپ کرده اند. این باعث می شود که خواننده روشنتر شود.

******************************************************************

با این مقدمه شروع کنم که، مطمئنا من هر کسی باشم اصولگرای احمدی نژادی نیستم همنچنان که اصلاح طلب خاتمی یا دکتر روحانی نیستم. بنده اشخاصی از اصولگرا ها و اصلاح طلبان را به شخصه قبول دارم که با معیارهای بنده بخواند و به عبارتی عدالت محوری در عمل و نه در زبان داشته باشند.

 

جناب دکتر پزشکیان، وزیر دولت آقای خاتمی، بنده گفته های شما را در همایش طرفداران دکتر روحانی که در هفته نامه قافلان و ملت و امت چاپ شده بود، خواندم و از اینکه چنین مسائلی از زبان شما مطرح شده خیلی تاسف خوردم که چقدر باید حافظه تاریخی شما ناپایدار و بی ثبات باشد (هر چند متناسب با آن نظریه ای است که جامعه ایران را کلنگی و کوتاه مدت معرفی می کند و شما را می توان مسئول نمونه چنین جامعه ای و چنین نظریه ای دانست و حق را به نظریه پرداز آن داد.) که زبان به طرح این مسائل گشوده باشید و در دولت خود زبانتان بسته باشد. اگر چنین مسائلی از زبان شخصی آکادمیک مستقل که امثال شما و دکتر احمدی نژاد و حتی خیلی از سیاستهای اقتصادی دولت فعلی را به نقد می کشد مطرح می شد جذاب و محق می نمود ولی طرح چنین مسائلی از زبان شما جز اینکه از یک طرف اعصاب آدم را متلاشی و از طرف دیگر باعث خنده شود به چیز دیگری منجر نخواهد شد البته اگر روشنگری شود. پس ذره ای از دریا برای خوانندگان:

در مورد وزارتخانه خود جنابعالی یعنی وزارت بهداشت و درمان در دولتهای اصلاحات هاشمی و خاتمی(اطلاعات تکمیلی بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه وقت): اگر تسلیم شدن به خواست گروه های فشار را در زمینه احداث بیمارستان در زمره سالم ترین امتیازات قابل تصور اهدایی به گروه های فشار در نظر بگیریم، در طی دوره تعدیل، دولت ناگزیر به احداث بیمارستان ها در مناطقی شده است که نیاز چندانی به تخت بیمارستانی جدید نداشته است. از این بابت، ما هم اکنون با حدود 22000 (بیست و دو هزار) تخت بیمارستانی مازاد در این گونه مناطق داریم. این در حالی است که به طور همزمان، دولت با کمبود حدود 11000 (یازده هزار) تخت بیمارستانی در مناطقی رو به رو است که به شدت نیازمند بیمارستان هستند، اما هنوز اقدامی برایشان صورت نپذیرفته است. سرمایه گذاری های بی مورد مزبور هزینه های عظیمی را به دولت تحمیل کرده است. هم اکنون سالانه رقمی حدود 150 میلیارد تومان (به رقم آن روز دهه 70 و 80) برای حفاظت و نگهداری این سرمایه گذاری ها مورد نیاز است. به عبارتی نه تنها خدمت رسانی نداشته بلکه هزینه هم تراشیده است.

از نفت دوران احمدی نژاد گفتید. از نفت دوران دولتی که وزارت آن را داشتید بگویم تا نقص افکار شما روشن شود و مسائل را نه بر مبنای اشخاص و فرد محوری بلکه ساختاری و نهادی بررسی کنید تا چاره ساز شود. الف) وزیر نفت دولت شما (دولت خاتمی)، علیرغم اینکه زبانا بر این مسئله که در مجموعه عظیم نفت استادان بالادستی کمتر از 7 نفر هستند تاکید داشت ( روزنامه رسالت 1380)، بزرگترین موانع را در تشکیل دوره دکتری اقتصاد نفت در همان دوران شاهد هستیم که برخی از اساتید بنده در سر کلاس از اقدامات آن دوره نالیده اند. دوره دکتری اقتصاد نفت بعد از گذشت صد سال از استخراج نفت در ایران و در مسجد سلیمان در دوره احمدی نژاد پایه گذاری شد و در دانشگاه علامه به پذیرش دانشجو پرداخت. نبود رشته اقتصاد نفت، جامعه شناسی نفت و علوم سیاسی نفت در دانشگاه ها امری علمی و آکادمیک نیست ... ب) مسئله تزریق یا عدم تزریق گاز به میادین نفتی برای افزایش استخراج نفت از مخازن و تولید صیانتی و عدم صادرات آن با ترکیه و اروپا در دوره دولت شما (دولت خاتمی) جای بحث دارد. مثلا صادرات یک پای معکب گاز با 10 هزار تومان می توانست در صورت تزریق به میادین، نفت 25 هزار تومانی را  به ارمغان آورد و همین گاز برای ایندگان در مخازن ذخیره شود. ج) مسئله سیاست صادراتی در زمان دولت جنابعالی(دولت ایت الله خاتمی) که بر اساس گفته وزارت نفت وقت که وزیر فعلی هم هست و همان سیاست را دنبال رو است جای بحث زیادی دارد که باید در مبحث تولید صیانتی و نیاز آینده نظام ملی به آن پرداخته شود. سیاست آن روز و فعلی وزیر نفت که در مجلس نیز اعلام کرد، کسب رتبه برتر در صادرات است. بنده از شما می پرسم که این سیاست چه رابطه ای با تولید صیانتی و نیاز اینده کشور به نفت و رعایت حقوق ایندگان دارد. ایا اگر این سیاست نفت ما باشد فردا روز خود ما نیازمند واردات نفت از غرب و امریکا و کشورهای عربی نخواهیم بود. و دهها سیاست بحث برانگیز و بنظر بنده اشتباه دیگر که به امید حضور شما در جلسه ای رو در رو برای دفاع از عملکرد دولت خود و فعلی به همین بسنده می کنم.

و ...

و نیز جناب دل ناواپس، دکتر پزشکیان، آیا شما در دوره ای که فساد اتفاق می افتاد در مجلس نبودید در مورد آن چه کرده اید؟ ایا همین رویه و تحلیل های فردی و گمراه کننده که نفع جنابعالی در آن بود را دنبال کردید؟ یا اقدامی جدی و تحلیلی ساختاری، حتی اگر نفع شما را به خطر می انداخت؟ درست است که برگزار کنندگان همایش همچون قادر حسن زاده ها حتی اجازه علنی شدن نظرات را در پای مطلب ارسالی به انجمن اخبار میانه را نمی دهند، ولی شهرستان میانه آگاهان زیادی دارد که بی محتوا بودن تحلیل های شما را از بابت فرد محور بودن تحلیل (نه ساختاری بودن آن) از یک طرف و نزدیک انتخابات بودن مجلس از طرف دیگر  و سعی بر ثمره چینی از این مباحث می دانند.

ایا به نظر جنابعالی اقدامات دکتر روحانی در زمینه اقتصاد، همان اقدامات دکتر احمدی نژاد نیست که صرفا تندی و شیب کمی دارد و حتی گاها تندی آن زیاد بوده مثلا در خصوصی سازی ها؟ 

 

صد ها مورد از وزارتخانه های دولت زمان همین دل نا واپس یعنی پزشکیان می توان آورد که به امید حضور رو در رو به همین بسنده می کنم. 

در مورد نظر بنده در مورد مسئله هسته ای هم مطلب زیر را بخوانید و خواهشا نظرات بی ربط در مورد دلواپسی و دل ناواپسی ندهید.

http://www.miyanali.com/yavar1300/3
جنگ خلیج فارس و نتایجی که می توان از عملکرد 1 5 در مورد برنامه هسته ای ایران گرفت

1
1