- ارسال کننده: رامین.مهاجری تاریخ: ۹۴/۰۴/۰۳

زیرگذر ، پیاده رو یا آبروی فاضلاب، مسئله اینست !! +تصاویر

 

نصرنیوز : هنوز وارد خیابان نشده بودم که از دور بوی تعفن ناشی از فاضلاب کانال به مشام می رسید.   مادری با یک دست، دست فرزندش و دست دیگر مقابل دهانش قرار گرفته بود. عابران پیاده صف به صف دست بر روی دهان با حالت اضطرار وارد کانال می شدند و دوان دوان از آن خارج می شدند.

به گزارش نصر نیوز ، تابلوی ورود ممنوع با ارتفاع بیش از 2 متر رنگ باخته بود و هراز چندگاهی  صف خودروها قبل از ورود به کانال پشت سر همدیگر متوقف شدند تا خودرویی که قسمت بار آن در سقف کانال گیر کرده بود به تخریب دیواره به نحوی از آن عبور کند. چندین ماه از مراجعت دوباره ما به کانال به اصطلاح زیرگذر خودروهای سواری ، پیاده رو عابران پیاده و یا آبروی فاضلاب که هیچ اسمی بر روی آن نمیتوان گذاشت سپری می شد ، اما هیچ تغییری رخ نداده بود  بجز وخیم تر شدن شرایط آن .

همچنانکه در گزارش جغد مرگ در تعقیب عابران پیاده اشاره شد جاده بین المللی میانه تهران در منطقه مسکونی پرجمعیت محدوده ی خیابان فنی و حرفه ای نه تنها دارای پل هوایی عابر پیاده ای و زیر گذر خودوریی نیست ، بلکه عبور عابران پیاده از این جاده سبب وقوع تصادفات مرگبار ، کشته و زخمی شدن ساکنین این منطقه می شود و اهالی از جدیدترین تصادف ماه گذشته مربوط به مجروح شدن پیرمردی خبر می دهند.

تاسف بارتر اینکه استفاده کاربری از آبروی فاضلاب بجای پیاده روی عابر پیاده رو و هم چینن زیرگذر خوردرو سبب مشکلات بیشتری برای مردم منطقه شده است، که ساکنین از ترس جان خود مجبور به استفاده از آبروی فاضلاب هستند . در فصل زمستان تنها در محدوده  عبوری عابران پیاده بوی فاضلاب رنج آور بود، ولی امروز از فاصله چندصدمتری با گرم شدن هوا بوی نامطبوع قابل استشمام می باشد.

ورود عابران پیاده به کانال تاریک شبیه به دروازه مرگی است که احتمال عبور بدون خطر دور از انتظار است. آنچه از شواهد پیداست سقف کانال بر اثر فشار وارد شده از طرف جاده بین المللی با عبور خودروهای سنگین در حال ریزش است و بگفته اهالی بلوک های سیمانی در چندهفته اخیر بر روی سر یکی از عابران پیاده سقوط کرده است. تابلو ورود ممنوع نیز قدرت آن را نداشت تا مانع از حرکت  در جهت خلاف موتورسواران به کانال شوند. چراغ های روشنایی داخل کانال که توسط یکی از اهالی خیر منطقه تامین می شود، توانایی وضوح دید در مسیر را نمی داد و این شرایط شب هنگام پیچیده تر می شد.

قاسمی یکی از اهالی نزدیک به کانال اظهار می دارد که به همراه چندنفر از همسایگان هنگام غروب آفتاب در محدوده ی کانال می ایستیم تا بانوان بدون ترس و دلهره ناشی از برخی مزاحمت ها توسط خودروها و موتورسوارن عبوری  از آن عبور کنند. او همچنین اظهار داشت که با بارش باران ، سیلاب از سقف کانال وارد آن می شود و با ایجاد دریاچه ای از لجن و زباله های  فاضلاب عبور عابران و خودروها را با مشکلات زیادی روبرو میکند. برخی از عابران پیاده نیز مجبور به عبور از عرض جاده می شوند که خود در هنگام بارش باعث عدم تمرکز رانندگان و آنها می شود.

اگرچه پس از 5 ماه و دومین مراجعت متاسفانه هیچ تغییر خاصی در کمترین حد یعنی بازدید مسئولان شهرداری برای بررسی وضعیت صورت نگرفته بود ، خبری از احداث زیرگذر خودرویی ، پل هوایی عابر پیاده و اصلاح وضعیت آبروی فاضلاب نیست. آنچه نگرانی ها را تشدید می کند ساخت و سازهای جدید مناطق مسکونی  و افزایش جمعیت این منطقه است که احتمال افزایش کاربری این مکان و بموازات آن رشد خطرات قوت می یابد.

 

شایسته نیست که مردم عزیز این منطقه به سبب موقعیت سکونت خود متحمل چنین سختی ها و مشکلاتی شده و صبح پردلهره خود را با وقوع حوادث دلخراش  احتمالی برای خود و خانواده یشان آغاز کنند.  در پایان خاطر نشان است که خبر مرگ یا مجروح شدن یکی از عابران این کانال فاضلاب می تواند در آینده نزدیک گریبانگیر یکی از اعضای خانواده ما نیز باشد که مرگ با هیچ کسی شوخی ندارد .

پس فردا دیر است !!!

 

گزارش:  رامین مهاجری

خبرگزاری نصر

***************

گزارش مربوط :

جغد مرگ در تعقیب عابران پیاده

http://nasrnews.ir/News/tabid/243/ArticleID/28259

 

1
1