- ارسال کننده: رضاصالحی تاریخ: ۹۰/۱۱/۲۷

جلسه‌ای در مورد تعویض و فک پلاک خودروهای مورد معامله

با توجه به قانون جدید راهنمائی و رانندگی و بویژه افزایش جرائم واحتساب امتیاز منفی برای رانندگان متخلف و مراجعه زیاد خریداران خودرو به دادگستری میانه که به رغم انتقال خودرو خویش ، پلاک خودرو را فک ننموده‌اند. جلسه‌ای با موضوع پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم احتمالی در مورد تعویض و فک پلاک خودروهای مورد معامله در نمایشگاههای اتومبیل شهرستان میانه در سالن اجتماعات دادگستری میانه با حضور ریاست محترم دادگستری و معاون محترم ایشان ، دادستان محترم ، فرماندهی محترم انتظامی منطقه ، ریاست محترم اداره بازرگانی ، فرماندهی محترم پلیس‌راه ، فرماندهی محترم راهنمایی و رانندگی و معاون محترم ایشان ، فرماندهی محترم پلیس امنیت ، ریاست محترم مجمع امور صنفی و معاون محترم ایشان ، مسئول محترم پلیس+10 ، مسئول محترم خدمات خودرویی ، ریاست محترم اتحادیه مشاوران و املاک و نایب رئیس محترم ایشان ، برگزار گردید.

ابتدا آقای باقری ریاست محترم دادگستری ضمن عرض خیر مقدم به حضار محترم شرکت کننده در جلسه ، در مورد جرائم و تخلفات احتمالی ، تعویض و فک پلاک ناشی از اجرای قانون جدید تخلفات راهنمایی و رانندگی و پیشگیری از وقوع احتمالی جرائم و ارائه راه‌کارهای قانونی و بهداشت حقوقی و کاهش ورودی پرونده‌ها در دادگستری و جلوگیری از سردرگمی و اتلاف وقت مردم و تسهیل در امر خدمت رسانی به مردم و دیگر موارد قانونی توضیحاتی را ارائه و سپس مقامات مسئول مربوطه شرکت کننده در جلسه پیشنهادات و نظراتی مطرح و با بحث و مذاکره و ارشادات قانونی ، مصوبه‌ای در این‌خصوص به شرح آتی در 6 بند به تصویب نهایی اعضاء محترم جلسه گردید.

1- مقرر گردید مدیران محترم نمایشگاههای اتومبیل پس از تنظیم مبایعه‌نامه ، مدارک مثبته لازم جهت تعویض پلاک از متعاملین اخذ و به خریدار تحویل نمایند.

2- مدیران محترم نمایشگاههای اتومبیل موظفند حداکثر ظرف 24 ساعت خریدار را به واحد خدمات خودروئی شهرستان میانه معرفی نمایند.

3- مقرر گردید خودروی مورد معامله را در پارکینگ نمایشگاه و حداکثر ظرف چهار روز تا اجرای مراحل مقدماتی تعویض پلاک ، نگهداری و با مهیا شدن شرایط فک پلاک خوردوی مورد معامله به همراه متعاملین به خدمات خوردو هدایت گردد.

4- مقرر گردید کاردان محترم فنی اتومبیل روزانه از خودروهای آماده برای تعویض و یا فک پلاک بازدید و نظریه خود را در اسرع وقت به واحد خدمات خودرو ارائه و تسلیم نمایند.

5- کلیه واحدهای صنفی مشاورین اتومبیل موظفند این مصوبه را تهیه و در داخل واحدهای صنفی و در محل مناسب به نحوی که در دید عموم باشد نصب نمایند.

6- مدیران و مشاورین محترم اتومبیل مسئول اجرای دقیق کلیه بندهای مندرج در این مصوبه بوده و با متخلفین از آن ، طبق مقررات قانونی برخورد خواهد شد و مجمع امور صنفی شهرستان میانه و همچنین رئیس اتحادیه مربوطه ، موظفند نظارت دقیق و مستمر به عمل آورده تا موراد قانونی و همچنین بندهای 6 گانه فوق‌الذکر به نحو احسن اجراء گردد.

 

1
1