- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر مهندس حسینی تاریخ: ۹۴/۰۳/۲۷

نطق مهندس حسینی در مجلس شورای اسلامی و تاکید بر حل اساسی مشکلات فولاد میانه

 

" نطق  مهندس حسینی نماینده مردم شریف میانه در مورخ 1394/3/27"

بسم الله الرحمن الرحیم

درود می فرستم بر ملت بزرگوار و شجاع ایران اسلامی،و بر ارواح مطهر شهدا و امام راحل عظیم الشان و جانشین صالح و شایسته ایشان و خدمت همکاران ارجمندم در مجلس.

ادای احترام می کنم به شهدای دفاع مقدس بویژه 175 غواص شهید که دیروز آمده بودند تا ما را از غرق شدن در دریای نفسانیات و مادیات نجات دهند.

بر خودلازم می دانم ازمردم غیور،فهیم،با بصیرت و زمان شناس تهران به خاطرحضور عظیمشان در مراسم استقبال از شهدا تشکر نمایم.

همچنین از صدا و سیما به خاطر پوشش گسترده و پخش زنده مراسم با شکوه و بی نظیر و حماسی دیروز سپاسگزاری می کنم.

انقلاب عظیم اسلامی ذاتا دو رسالت اساسی را عهده دار است: اجرای عدالت و ترویج اخلاق.بنده می توانم مدعی شوم متاسفانه توفیق چندانی در این زمینه نداشته ایم.

بنا ندارم در ریشه یابی علل عدم توفیق در این اهداف وارد شوم که از حوصله این جلسه خارج است.اما در جهت نیل به بخشی از آن اهداف مقدس، پیشنهادهای ذیل را ارائه میکنم، که امیدوارم در اجرای عدالت و حل برخی از مشکلات کشور مفید واقع شود.

پیشنهاد اول:

در راستای عمل به قانون برنامه پنجم توسعه ، دولت محترم فاز بعدی هدفمندی را نیز بدون تعلل ، برنامه ریزی و از اول سال 95 اجرایی کند.در این مرحله، درآمد حاصله را که می تواند روزانه 200 تا 300 میلیارد تومان باشد به خزانه برگرداند، تا بخش عمده ای از آن درآمد کلان را که بیش از 200 میلیارد تومان در روز می باشد در امر تولید و پروژه های عمرانی وارد کند.

تردید ندارم در این قضیه حداقل دو میلیون نفر به ظرفیت اشتغال کشور افزوده خواهد شد.با این حساب تقریبا اشتغال خیل عظیمی از جوانان جویای کار مرتفع خواهد گردید.

البته جهت جلوگیری از آسیب دیدن اقشار کم در آمد و ضعیف همزمان با اجرای برنامه مذبور، کارت اعتباری به دهکهای متوسط و پایین تر به منظور پرداخت قبوض انرژی و غیره داده شود( مطمئنا با این فرض اقشار ضعیف جامعه وضعیت اقتصادی بهتری را نسبت به قبل تجربه خواهند کرد)

پیشنهاد دوم:

روستاها و مناطق عشایری در واقع پشتوانه تولید و اقتصاد کشورند آنچنانکه پادگانها پشتوانه امنیت کشور.مهاجرت معکوس به مناطق روستایی و رونق گرفتن زندگی در آن مناطق برای کشور فوق العاده حیاتی است.

لذا پیشنهاد میشود به روستا نشینان بالای 60 سال مبلغی به عنوان کمک هزینه زندگی داده شود.که میتواند تولید را بطور قابل توجهی در کشور افزایش داده و در نتیجه تاثیر و منافع تعیین کننده ای در اقتصاد کشور داشته باشد.

پیشنهاد سوم:

در قانون هماهنگی حقوق و مزایای کارکنان دولت و قانون مدیریت خدمات کشوری بازنگری منطقی و اصولی کاملا لازم است.این بار واقعا درآمد کارکنان دولت اعم از مدیر و کارشناس و غیره بر مبنای عدالت تنظیم گردد.در همین راستا و دراولویت اول نسبت به ترمیم و تقویت حقوق و مزایای فرهنگیان و معلمان عزیز متناسب با زحمات و شان آنان تصمیم اساسی گرفته شود.بنده مشخصا از دولت محترم می خواهم حقوق و مزایای معلمان ( شاغل و بازنشسته) را در تراز کارکنان امثال شرکت نفت ترمیم و همسان سازی نمایند.چرا که محصول نهائی آموزش و پرورش، انسان صالح و مفید برای جامعه است که منطقا ارزش آن از محصول امثال شرکت نفت به مراتب بالاتر و بهتر است.

پیشنهاد چهارم:

طرح اشتغال نیمه وقت خانم ها در دستگاه های دولتی و عمومی:

این طرح میتواند حداقل سه دستاورد بسیار مهم داشته باشد:

1-  ظرفیت تقریبا دو برابری برای اشتغال خانمها ایجاد میشود که با وجود تقاضای بیش از حد خانم های تحصیل کرده دانشگاهی، راهکار بسیار مفیدی می تواند برای اشتغال خانمهای جویای کار باشد.

2-  کار تمام وقت با روح و جسم خانم ها سازگار نیست و موجب خستگی و فرسودگی زودرس آنان می گردد.با این طرح نشاط حضور زنان در اجتماع توام با آسانی کار در محیط کارمندی را کاملا احساس خواهند کرد.

3-  خانمهای محترم به وظیفه مهم یعنی خانه داری و مخصوصا تربیت فرزندان شایسته وقت مناسبی خواهند داشت.

البته این طرح میتواند برای بانوان شاغل فعلی اختیاری و برای مستخدمین آینده الزامی باشد.

پیشنهاد پنجم:

پیشنهاد میشود در هر مرحله ای از هدفمندی یارانه ها در جهت نزدیک شدن به عدالت، بطور سمبلیک حقوق مقامات کشور اعم از روسای قوا و معاونین آنها،وزرا و معاونین آنها، نمایندگان مجلس،استانداران،سفرا و مسئولین همتراز،بجای افزایش ( که همیشه مرسوم بوده) ، منبعد حداقل 10 درصد کاهش داده شود.

اما در خصوص قضیه هسته ای:

ما نمایندگان ملت از تیم مذاکره کننده هسته ای که فرزندان این ملت بزرگ بوده و مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب هستند قاطعانه حمایت می کنیم و از آنان می خواهیم مذاکره را تا اخذ نتیجه مطلوب و رفع تمام تحریمهای ظالمانه و ضد انسانی ادامه دهند.ملت قهرمان ایران و عزیزان تیم مذاکره کننده عنایت دارند اگر چه این تحریمها به معیشت و زندگی مردم و اقتصاد کشور تاثیرات گسترده و بعضا عمیقی دارند اما این واقعیت را بایستی به دشمنان مغرور این ملت بفهمانیم که هیچگاه مذاکرات، منتهی به تسلیم در برابر ظالم نخواهد شد.به نظر بنده حداقل نتیجه تداوم مذاکرات، این است که آحاد ملت و انسانهای آزاده جهان بدانند که آمریکا و هم پیمانانش کاملا بی صداقت،دروغگو و غیر قابل اعتمادند که این دستاورد ، منفعت کمی نیست.

در اینجا به دولت محترم متذکر می شوم اجرای اقتصاد مقاومتی که در برگیرنده مقوله هایی چون صرفه جویی،انضباط مالی،جلوگیری از حیف و میل و ریخت و پاش بیت المال،مبارزه با اختلاس،دزدی ،قاچاق و واردات بی رویه کالا، توجه به تولید و توان داخلی،حمایت کامل از صنعتگران ،کارآفرینان و کشاورزان است،می تواند اثرات مخرب تحریم ها را تا حد زیادی کاهش دهد و تیم محترم مذاکره کننده با اعتماد به نفس بیشتری در جلسات مذاکرات حضور خواهند داشت.

اما مسائل مهمی در خصوص حوزه انتخابیه ام شهرستان میانه:

جاده آزاد راه تهران  تبریز که جایگزین جاده قدیم ترانزیتی گردیده به دلیل فاصله 50 کیلومتری از شهر میانه، خسارتها و مشکلات زیادی را به همشهریانم تحمیل نموده است. لذا از دولت محترم می خواهم برای جبران آن،پروژه میانه  سرچم را که 9 سال از تصویب آن می گذرد که حتی 9 درصد کار انجام نشده، با فوریت و جدیت به اتمام برساند و هم چنین در جهت تصویب و چهار بانده کردن مسیر میانه  بستان آباد که اهمیت ملی و فراملی دارد اقدامات ملموسی بعمل آورد.

آب شرب میانه از جهت کیفی دارای مشکلاتی است.هر روزیکه می گذرد خسارتهای جبران ناپذیر بهداشتی آن بر جسم مردم نمود بیشتری پیدا میکند.اقدامات خوبی از طرف دولت و مخصوصا وزارت نیرو انجام شده ، بویژه دستور قاطع وزیر محترم نیرو به نامه آبانماه سال 93 اینجانب ( در همراهی با ایشان در سفر به کشور عراق) و پیگیری های بعدی ، انصافا راهگشا بود.اما با توجه به بازدید اخیری که از سد گرمی چای و خط انتقال و تصفیه خانه داشتم، قراین موجود نشان میدهد که در سال 94 این پروژه بسیار مهم به بهره برداری نخواهد رسید.لذا بنده ضمن قدر دانی مجدد از وزیر محترم نیرو و دست اندر کاران آن وزارتخانه، درخواست دارم که دستور جدی در جهت اتمام این پروژه مهم در سال 94 را صادر و مسئولین مربوطه را به این امر بسیار حیاتی موظف فرمایند.

سد آیدوغموش که 11 سال قبل به اتمام رسیده و آبگیری شده، بعلت کار نشدن پایاب آن،هنوز بیش از 10 درصد آن مورد بهره برداری قرار نگرفته است.از دولت محترم مخصوصا وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی می خواهم به هر طریق ممکن این مشکل را حل کنند و پروژه مهمی که 80 درصد برای آن هزینه شده بخاطر 20 درصد هزینه مانده، بلا استفاده نگذارند.

شرکت فولاد آذربایجان که در راستای اصل 44 قانون اساسی، سال گذشته واگذار شده بود بخاطر غفلت بعضی از مسئولین دولتی( وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و صنعت و معدن) متاسفانه ادامه اشتغال 60 درصد از کارکنان آنجا لحاظ نگردیده و باعث مشکلاتی شده بود.از طرفی قهرمان بازی بعضیها بهانه کافی به دست خریدار بخش خصوص داد تا سبب تعطیلی تولید کارخانه و موجب سرگردانی کارکنان زحمتکش آن شرکت شود.اما اخیرا با پیگیری های اصولی ما مسئولین به دولت ( ایمیدرو) برگشت داده شد.تقاضا دارم:

-        اولا نسبت به شروع تولید با بکارگیری مجدد تمامی حدود 600 نفر از کارکنان آن کارخانه اقدام نموده

-        ثانیا حدود 330 نفری که از طریق واسطه ( که منطقا و قانونا غلط بوده) در شرکت فولاد کار میکردند،مستقیما و بدون واسطه با خود شرکت قرار داد دائمی منعقد و آنها را از نگرانی نجات دهند.

-        ثالثا در واگذاری مرحله بعدی که شاید چند ماه بعد انجام شود با اولویت حفظ حقوق تمام شاغلین آن شرکت در قرار داد جدید واگذاری لحاظ شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

1
1