- ارسال کننده: بابک صادقی تاریخ: ۹۴/۰۳/۲۳

شهید محسن صادقی ، معلم حماسه ساز دفاع مقدس

بسم الله الرحمن الرحیم

بخشی از وصیت نامه ها و داستان های شور انگیز و عاشقانه را که مربوط به حماسه آفرینی جمعی از جوانان انقلابی ما در میدان نبرد با دشمن متجاوز است کم و بیش در سایت ها و مجلات مطالعه می کنیم . درسی که این خاطره های حماسه آمیز و جانگداز می‌دهد پیام جاودانه‌ ای برای همه ملتها و همه نسلها است. درس مقاومت مردانه ی انسانهای بزرگی است که اراده ی پولادین و قدرت والای بشری خود را به اراده الهی متصل ساختند و آگاهانه قدم در میدان فداکاری نهادند و صحنه نبرد با دشمن اسلام را با خون خود رنگین ساختند. تجهیزات ابتدایی و کمبودهای تدارکاتی و حتی دلسوزیها و توصیه ها ، در همت بلند و عزم راسخ آنان خللی پدید نمی‌آورد و دل مومن و مشتاق و خون گرم و جوشانشان همه سختی‌ها را بر آنان هموار می‌کرد. معجزه ی انقلاب و کوره های جنگ تحمیلی از جوانان خداجوی ، انسانهای بزرگی پدیدآورده است که توکل عارفان و متانت پیران را با امید جوانان و صفای کودکان در هم آمیخته است . سراسر دوران جنگ سرشار از ماجراهای رویا گونه این زاهدان شب وشیران روز است  و شهید محسن صادقی یکی از برجسته‌ترین آنان‌ می باشد. بی‌شک اگر لحظات پر معنا و پر ماجران هر یک از این رشادت‌ها ثبت بشود غنی ترین میراث معنوی برای تاریخ به جا می‌ماند.

خلاصه ای از زندگی نامه

زندگی پر برکت شهید محسن (ساسان) صادقی در بهار سال 1343 آغاز گشت . وضع خانوادگی وی طوری بود که از همان ابتدا در راه آشنایی با تعالیم اسلامی گام برداشت تحصیلات ابتدایی و راهنمایی و متوسطه را در شهرستان میانه سپری و سپس در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی تبریز جهت شغل معلمی که همانا شغل انبیاء می باشد پذیرفته شده و دوسال آن جا را همگام با حضور در جبهه به اتمام رساندند و قبل از آنکه آموخته های خود را در کلاس تحویل دانش آموزان خود بدهند ، با خونشان درس دیگری به کل جامعه دادند و درس شهادت را که از مولای خود امام حسین (ع) آموخته بودند به امت اسلامی ایران تدریس کردند .

نفوذ عمیق اسلام و محبت اهل بیت در قلب پاک و معصوم ایشان از وی شخصیت به سزایی به وجود آورده بود و هرگز برای یک لحظه هم دوری از مسائل مربوط به جنگ و انقلاب اسلامی را تحمل نمی کردند ایشان چنان پاک و مخلص بودند که در میان خانواده و دوستان به نفس مطمئنه شهرت داشتند . در دوران انقلاب از پیشتازان مخالفان رژیم طاغوت بودند و بعد از پیروزی انقلاب نیز یک لحظه از خدمت به انقلاب و دستاورد های آن عقب ننشستند . همیشه در صحبت ها و نوشته های خود این مطلب را یادآوری می کرد که قدر این انقلاب و این رهبر را بدانید و امام را دعا کنید تا این انقلاب راه جهانی شدن خود را هموار کند .

آن شهید عزیز ابتدا در حین عملیات رمضان با نام پاک بسیجی با خاک به خون آغشته ی جبهه آشنا شدند و بار دوم در عملیات مسلم بن عقیل حضور خود را در جبهه تکرار کردند با حضور ایشان در عملیات والفجر 4 و رشادت ها و خط شکنی در آن عملیات برگ زرین دیگری از خاطرات خود گشودند و چهارمین بار در منطقه ی پاسگاه زید عراق و برای بار پنجم در منطقه ی عملیاتی جزیزه ی مجنون سمت دیده بانی را بر عهده داشتند و آخرین بار در عملیات پیروزمندانه ی والفجر 8 ایشان سمت آر پی جی زن را بر عهده داشتند . در شب عملیات پس از عبور غواصان قصد حرکت به آن سوی اروند رود و ادامه ی شکستن خط را داشتند که در وسط رودخانه از سوی دشمن بعثی مورد آتش سنگین قرار گرفته و بر اثر اصابت ترکش و تیر مستقیم به همراه عده ای دیگر از همرزمان در قایق ، به لقاء الله پیوستند .

فرازی از وصیت نامه ی آن شهید بزرگوار

اگر بخواهیم به تکلیف الهی خودمان واقعأ عمل کنیم و دستاورد های انقلاب را حفظ و راه شهدا را ادامه و این نهضت اسلامی را در سرتاسر پهنه ی گیتی گسترش دهیم و پیام الهی انقلاب اسلامی را به گوش مستضعفان عالم برسانیم باید به سلاح تقوی و علم و فقاهت و اخلاص و روحیه ی شهادت طلبی مجهز باشیم و با حفظ اتحاد و وحدت کلمه و با الهام از دستورات قرآن کریم بر هر ظالم و متجاوز و مستکبرین یورش برده و زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) آماده سازیم .

باید سعی کنیم از مسیر انقلاب و ولایت فقیه منحرف نشویم که اگر از خط انقلاب جلو یا عقب بیفتیم ، همان لحظه هلاک و نابود خواهیم شد .

اگر راه کربلا بازشد و موفق به زیارت حرم مظلوم ابا عبدالله الحسین (ع) شدید ، عوض من هم سلامی دردمندانه به پیشگاه آن حضرت بنمایید .

 

شهید محسن صادقی

 

 

شهید محسن صادقی

 

شهید محسن صادقی

 

شهید محسن صادقی

 

شهید محسن صادقی

 

شهید محسن صادقی

 

شهید محسن صادقی

 

شهید محسن صادقی

 

شهید محسن صادقی

 

شهید محسن صادقی

 

لینک مرتبط :

http://cfu.ac.ir/fa/31718

1
1