- ارسال کننده: پدرام اجلی تاریخ: ۹۴/۰۳/۱۹

معرفی روستای آستانجین بخش کاغذکنان شهرستان میانه

معرفی روستای آستانجین

استانجین یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کاغذکنان مرکزی بخش کاغذکنان شهرستان میانه واقع شده‌است. مردمان این روستا به زبان ترکی آذربایجانی سخن می گویند.
 شغل اصلی مردم این روستا، دامداری و کشاورزی است. برخی از آستانجینی ها، بهار و تابستان را در روستا مشغول به کار هستند و در فصل پاییز و زمستان در شهر تهران مشغول به کار می شوند. آب و هوای این روستا معمولاً در بهار و تابستان و نیمه اول پاییز خنک و در زمستان و نیمه دوم پاییز سرد است. روستای آستانجین دارای زمین های کشاورزی و باغات وسیعی است. محصولات کشاورزی این روستا بیشتر گندم و عدس است. همچنین در باغات آن علاوه بر اینکه درختان گردو و توت زیادی دیده می شود می توان انواع میوه های خوش طعم مانند سیب، گلابی، آلبالو، گیلاس،زالزالک، انگور، آلو، انجیر، به و انگور را یافت. مردم این روستا لبنیات خود را با دامداری و از گاو و گوسفندان خود تامین می کنند.

این روستا دارای 330 خانوار است با منظره‌های جذاب و دیدنی برای گردشگران داخل و خارج از کشور با مردمی مهمان نواز. اخیراً امکانات بسیار مناسبی در این روستا برای پذیرش گردشگران فرآهم آمده است.


 
 

بیشتر اهالی این روستا اکنون ساکن منطقه ی 16 تهران می باشند. و دارای دو حسینیه ی معروف در این منطقه می باشند یکی حسینیه ی "حضرت ابوالفضل" واقع در یاغچی آباد و دیگری حسینیه ی "امام حسین" واقع در علی آباد می باشد که در ظهر عاشورا بیش از هزار نفر در آن ها جمع می شوند.

 

 

منابع :https://www.google.com

http://fa.wikipedia.org

 

1
1