- ارسال کننده: پیام قربانی تاریخ: ۸۹/۰۸/۱۳

سوگندنامه مسافران گوانگژو را كرمي قرائت كرد

سوگندنامه مسافران گوانگژو را كرمي قرائت كرد

 سوگند ياد مي كنم با روح واقعی ورزش برای افتخار آفرینی مبارزه کنم

سوگندنامه ورزشکاران اعزامی به شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی توسط یوسف کرمی، کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران قرائت شد.

سوگندنامه ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی، در مراسم بدرقه کاروان اعزامی کشورمان به این دوره از بازی‌ها قرائت شد. متن این سوگندنامه به شرح زیر است:

با نام و یاد خداوند متعال

از طرف ورزشکاران شرکت کننده در بازی‌های آسیایی گوانگژو سوگند یاد می کنم که با حداکثر توان و نیرو در این آوردگاه حضور یابم. به قوانین حاکم احترام گذاشته و به دور از دوپینگ و مواد نیروزا در مسابقات شرکت کنم و با روح واقعی ورزش و نوع دوستی برای شکوه ورزشی و افتخار آفرینی مبارزه کنم.

یوسف  کرمی کاپیتان تیم ملی تکواندو کشورمان که مدال طلای بازی‌های آسیایی 2006 دوحه قطر را در کارنامه دارد به نمایندگی از دیگر ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی متن این سوگندنامه را قرائت کرد.

شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 21 آبان‌ماه تا 6 آذرماه در گوانگجو چین برگزار می شود.


کاپیتان تیم ملی تکواندو ضمن بیان اینکه تکواندو پرافتخارترین تیم کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی است، گفت: از این بابت من و هم   تیمی هایم مسئولیت سنگین تری در این بازی ها داریم. 

 یوسف کرمی درگفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در کاروان اعزامی به شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی تیمها و ورزشکاران پرافتخار زیادی هستند اما افتخارات هیچ یک به اندازه تکواندو نیست.

وی با تاکید بر اینکه از نظر عملکردهای انجام شده در دوره‌های پیشین بازیهای آسیای تکواندو پرافتخارترین تیم اعزامی به گوانگجو است، ادامه داد: مردم از تیم پرافتخار چیزی جز افتخار آفرینی دوباره نمی‌خواهند. از این بابت خوشحالم اگر چه مسئولیت من و دیگر هم تیمی هایم را سنگین کرده است.

دارنده مدال طلا بازی‌های آسیایی 2006 دوحه قطر خاطرنشان کرد: برای سومین ‌بار است که آماده حضور در بازی های آسیایی می‌شوم اما این بار مصمم تر از همیشه هستم چون می‌خواهم تا آنجا که می‌توانم برای پاسخگویی به انتظارات تلاش کنم.

کرمی کاروان اعزامی به گوانگجو را کاروانی جوان خواند و گفت: به نظر می‌رسد چهره های باتجربه کمی در کاروان هستند. این خوب است البته از این نظر که میتوان از بازیکنان جوان اعزامی به گوانگجو به عنوانی نمایندگانی با تجربه در بازی های المپیک 2012 لندن استفاده کرد.