- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر مهندس حسینی تاریخ: ۹۴/۰۳/۱۴

چهارمین نشست فعالان خبری میانه با مهندس حسینی

چهارمین نشست فعالان خبری شهرستان میانه با حضور جمعی از اصحاب رسانه و فعالان خبری با مهندس حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی عصر روز سه شنبه مورخه 94/3/12 برگزار شد.

آخرین وضعیت فولاد میانه، قضیه امضای سه فوریت توقف مذاکرات هسته ای با امضای مهندس حسینی، وضعیت تاسیس اداره میراث فرهنگی در میانه، آخرین وضعیت شرکت میانرو، انتخابات دوره دهم مجلس، طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی ، وضعیت راههای مواصلاتی شهرستان میانه ، مطرح کردن حذف یارانه ها توسط مهندس حسینی در اکثر جلسات و دستاورد سفر رئیس جمهور به استان از جمله مباحث و سوالاتی بود که توسط اصحاب رسانه مطرح شد.

مهندس حسینی در پاسخ به آخرین وضعیت فولاد میانه اظهار کرد: طبق اصل 44 فولاد میانه باید به بخش خصوصی واگذار شود و این مسیری گریز ناپذیر است و اگر خصوصی سازی به آن معنا و طریق که در قانون ذکر شده اجرا شود مشکلی پیش نمی آید اما فرصت طلبی و سیاسی کاری برخی باعث شده فولاد میانه از مسیر خود خارج شود. قرار بود خریدار جدیدی به نام آقای اصلانی جایگزین آقای خوروش شود که گویا ایشان انصراف داده اند .وزیر اقتصاد دستور داده بودند با حفظ اشتغال همه پرسنل فولاد ، آقای خوروش به کار خود ادامه دهند و در غیر اینصورت واگذاری تحت شرایط جدید انجام خواهد شد.

نماینده میانه در پاسخ به امضای طرح سه فوریت توقف مذاکرات هسته و پس گرفتن امضای خود گفت: نماینده مشهد در زمان گرفتن امضا به نماینده ها نگفت که موضوع طرح سه فوریت توقف مذاکرات است بلکه گفتند امضا کنندگان خواستار رفع تحریم های ظالمانه آمریکا به صورت یکجا هستند اما بعدا آن را تغییر دادند که اصلا کار پسندیده ای نبود.بنابراین اینجانب و اکثر نمایندگانی که امضا کرده بودند، امضای خود را پس گرفتند.

نماینده میانه در پاسخ به ایجاد اداره میراث فرهنگی در میانه گفت: حدود دو سال است پیگیر این قضیه هستم و با موافقتی که سازمان میراث فرهنگی و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری اعلام کرده اند قطعا این اداره در میانه به زودی ایجاد خواهد شد.

مهندس حسینی در خصوص وضعیت کارخانه میانرو گفت: متاسفانه مطلع شدیم برخی به دنبال فروش و واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی هستند اما با رایزنی با مسئولین ایران خودرو اجازه این حرکت را ندادیم.به زودی نفراتی که به نیرو محرکه قزوین منتقل شده اند به شرکت میانرو باز خواهند گشت.

در پاسخ به اینکه آیا در انتخابات دوره بعدی مجلس حضور خواهند داشت گفتند: بله در انتخابات مجلس دوره دهم هستم و نتیجه هر چه باشد راضی ام.

در ادامه در پاسخ به استانی شدن انتخابات مجلس افزودند: استانی شدن انتخابات مجلس را خوب و به صلاح میدانم و معتقدم نماینده بهتر میتواند به وظایف اصلی خود بپردازد.

مهندس حسینی از تلاش هایشان در کمیسیون عمران در خصوص اخذ اعتبار از وزیر راه و شهرسازی برای راههای مواصلاتی خبر دادند و گفتند: برای راههای مواصلاتی میانه با سایر شهرستانها بر روی سه محور تمرکز کرده ایم: میانه به خلخال از مسیر فیروز آباد.میانه به نیر از مسیر بخش کندوان و چهاربانده کردن میانه – سرچم.مهندس حسینی افزودند: معاون محترم وزیر راه هر سه مسیر را مورد بازدید قرار دادند و قولی هایی برای تخصیص اعتبار به این سه محور گرفته ام.

مهندس حسینی با اشاره به بحث یارانه ها و مطرح کردن آن در اکثر جلسات گفتند: متاسفانه دولت ، دارایی مملکت را به قیمت بسیار ناچیز به افراد ثروتمند میدهد اما نمی تواند به همان اندازه به قشر ضعیف و متوسط جامعه خدمات ارائه دهد.دولت برای خدمت به قشر پایین جامعه باید یارانه افراد غنی را قطع کند و قسمتی از آن را به طرح های عمرانی که اکثر آنها در حال تعطیل شدن هستند بدهد و قسمتی را نیز نه به صورت نقدی بلکه به صورت کارت اعتباری برای واریز هزینه حاملهای انرژی در اختیار اقشار متوسط و ضعیف جامعه بگذارد.

 

 

1
1