- ارسال کننده: پدرام اجلی تاریخ: ۹۴/۰۳/۱۳

آشنایی باروستای گودرق بخش ترکمانچای میانه


گوگدرق

 

مختصات: ۳۷°۳۲′۱۴″ شمالی ۴۷°۱۵′۱۰″ شرقی[۱]

گوگدرق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بروان غربی بخش ترکمانچای شهرستان میانه واقع شده‌است. این روستا درجنوب شرقی شهر ترکمانچای ودرکنار جاده‌ی‌ترانزیستی تبریز تهران واقع است که ازطرف تبریز۴۵کیلومتر مانده به میانه واقع است. اسم این روستا در گویش محلی "گوی دره" به معنای "دره آبی" یا سبز است. ولی در اکثر نقشه های جغرافیایی "گرگ درق" به کار برده شده ونیز "گوگدرق" نیز نوشته میشود. از تاریخ و چگونگی پیدایش روستا اطلاعات دقیقی در دست نیست. این روستا دارای 180 خانوار است که همچنان در آن زندگی میکنند. شغل اصلی مردم باغداری و دامداری است.


جاذبه‌های دیدنی روستا:

۱-با للی قیه ۲-ازنو ۳- محمود اولن یری ۴- قره آغاج دره سی ۵ شیرین دره سی ۶ کت دره سی ۷-آلمالی دره سی

 

یکی از آبگرم های کم نظیر در جهان دراین روستاقرار دارد که آنطور که گفته می شود دارای یون های مس و آهن محلول در آب است که خاصیت درمانی داردکه در آبگرم های دیگر کمتر می توان یافت .که با سرمایه گذاری در آن می توان به یکی از مراکز توریستی و دیدنی کشور تبدیل شود . که باعث جذب سرمایه و سرمایه گذاری به شهرستان شده ودر نهایت ایجاد اشتغال  وجذب توریست به شهرستان و موجب درآمد زایی برای منطقه  شود.

به این نتیجه می رسیم که با سرمایه گذاری در آبهای گرم شهرستان مثل روستاهای گودرق ، ایورق وممان،  این شهرستان را به یکی از جاذبه های توریستی وگردشگری تبدیل کرد  که با اهمیت دادن به این روستاها وسرمایه گذاری در آنها پتانسیل آنها اگر از آبهای گرم سرعین و بستان آباد و گیوی بیشتر نباشد کمتر نیست.

 

 

 

 


 

منابع:

http://www.miyanali.com

http://fa.wikipedia.org

1
1