- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۳/۱۳

به نام کارگران به کام نماینده/ نماینده کارگران؛ از اقاله کارخانه فولاد میانه بی اطلاع هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، کارگران کارخانه  فولاد آذربایجان در پایان بهمن سال گذشته، دو ماه بعد از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی اخراج شدند و تولید در این مجتمع صنعتی متوقف شد. این اخراج‌ها در شرایطی صورت گرفت که شورای تامین میانه پیش از واگذاری کارخانه فولاد آذربایجان به بخش خصوصی تصویب کرده بود کارفرمای جدید این واحد تولیدی حق ندارد هیچ کارگری را اخراج کند. 

کارگران معترض کارخانه فولاد بعد از گذشت ۴ ماه و مشکلات بوجود آمده در بحث واگذاری این مجموعه صنعتی به بخش خصوصی بر این نکته تاکید داشته اند که مسئولین باید به هر نحو ممکن که شده، به داد آنها برسند.چهار ماه سکوت همراه با صبر کارگران کارخانه فولاد  و همچنین  تجمعات و اعتراضات به عدم دریافت دستمزد و عیدی نهایاتاً باعث شد تا در پی جلسات برگزار شده مکرر با اعضای شورای تامین، امام جمعه میانه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نماینده کارگران و نیز جلسات مکرر با سازمان خصوصی سازی و ایمیدرو دستور پرداخت حقوق و بیمه معوقه فولادیها  اخذ شده و در روز شنبه ۹ خرداد بخشی از مطالبات به حساب آنان واریز شد.

همچنین جلسه ی کارگروه رسیدگی به پرونده واگذاری شرکت فولاد آذربایجان رأس ساعت ۱۴ روز سه شنبه  پنجم خرداد ماه با حضور پورابراهیمی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین معاون سازمان خصوصی سازی و همچنین مدیرعامل ایمیدرو و معاون امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارائی و همچنین مدیرکل امور مجلس ایمیدرو  و با حضور محمد علی مددی و میر بهلول حسینی نمایندگان شهرستان میانه برگزار شد.

حاضرین در این جلسه ضمن بررسی مجدد مکاتبات صورت گرفته بر شروع بکار و عدم تعدیل هیچ یک از ۵۷۳ نفر از کارگران اعم از نیروهای پیمانکاری و همچنین  نیروهای پذیرفته شده در آزمون استخدامی و طرف قراداد با تعاونی فولاد تاکید شد.

در این جلسه مقرر گردید حداکثر تا پایان خرداد ماه ۹۴ موضوع بحث جایگزین نهایی شود و در صورتی که تا پایان خرداد ماه موضوع جایگزین صورت نگیرد اقاله انجام می شود تا مشکل توقف کارخانه مرتفع و همزمان واگذاری نیز در دستور کار قرار خواهد داشت.

در حالی که صحبت هایی در خصوص اعلام آمادگی برخی اشخاص برای خریداری کارخانه فولاد تا پایان خرداد به گوش می رسید و قبل از پایان مهلت مقرر، صبح روز سه شنبه ۱۲ خرداد پیامکی از سوی پنل پیامکی که پیش از این نیز پایمک های محمد علی مددی یکی از نمایندگان مردم شهرستان میانه از آن ارسال می شد، پیامکی مبنی برا تبریک اقاله ( بازگشت) کارخانه فولاد به ایمدرو ( بخش دولتی) منشتر شد.

نکته قابل توجه در این پیامک این است که متن منتشر شده از شماره اختصاصی پنل پیامکی منتصب به نماینده میانه ولی از طرف جمعی از پرسنل کارخانه فولاد ارسال شده است.

نمایندگان شورای اسلامی کارگری کارخانه فولاد آذربایجان در گفتگو باخبرنگار میانا از ارسال این پیامک و قطعی شدن موضوع اقاله فولاد اظهار بی اطلاعی کردند.

به گفته نماینده کارگران هنوز مهلت مقرر برای واگذاری به سایر اشخاص باقی است و انتشار اخبار مبنی بر اقاله این واحد صنعتی و باز گرداندن آن به ایمدرو تا کنون به اطلاع ۴ نماینده کارگری این مجموعه نرسیده است.

آن چیز که مسلم است تمامی مسئولین شهرستان در راستای حل مشکلات کارخانه فولاد به نوعی دخیل بوده و هیچ گاه نمی توان این موضوع را شخصی و یا به نفع شخص خاصی مصادره کرد.

هر چند ایجاد فضای تنش در معادلات سیاسی شهرستان در آستانه انتخابات از جمله نتایج چنین اقدامات خود سرانه از سوی برخی کارکنان مجموعه های دولتی و غیر دولتی است، بی شک این موضوعات  بر لزوم دقت این جمع از فولادی ها که هنوز ماهیت اصلی آنان نیز مشخص نیست بیش از پیش می افزاید.

123

1
1