- ارسال کننده: سپه سالار تاریخ: ۹۴/۰۳/۱۱

آقای مهندس حسینی! ندای مردم را بشنوید

چندی پیش مطلع شدیم که برخی از نمایندگان دلواپس مجلس! ، طرح سه فوریتی لغو مذاکرات هسته ای را به توقیع رسانده اند و در بین این اسامی، نام "سید بهلول حسینی" ، نماینده ی مردم میانه نیز به چشم می خورد. از این رو امضای این طرح توسط نماینده ی شهرمان بهانه ای شد که با ترسیم بازار گرم دلواپسی ها نیت واقعی دلواپسان آشکار گردد:

"تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست!"
این جمله شاید یکی از به یاد ماندنی ترین جملاتی بود که در تاریخ دیپلماسی ایران گفته شده است. این جمله از آن جهت به یاد ماندنی است که با هر بار گفتن آن ، مردم بیش از پیش با تنگناهای اقتصادی مواجه می شدند.
دولتمردان سابق وقتی در برابر موج بیداری مردم و پرسش های واقع گرانه ی افکار عمومی قرار می گرفت ، به جای پاسخی متقن و راهبردی برای حل فضای تنش زای بین المللی و یا برداشتن قدمی استوار در جهت کاهش این فشارها و لغو تحریم های ناجوانمردانه ؛ افکار عمومی را به سخره می گرفتند و با خنده های نابجا و جدی نگرفتن فضای اقتصادی حاصل شده ، چنین پاسخ می دادند که کدام تحریم ها؟ / تحریم ها بر روند زندگی مردم ایران کمترین تاثیری نداشته است!
حال آنکه در آن سوی ماجرا، این مردم ایران بودند که صدای خرد شدن استخوان هایشان را زیر بار گران تحریم ها به گوش خود می شنیدند و این لبخند های بی مورد و نا بجا و این دیپلماسی نا میمون که بر پایه ی خوش باوری ، بی خیالی و شوخ طبعی آقایان پاکدست بنا نهاده شده بود بیش از پیش مردم بی نوای ایران را آزرده خاطر می کرد.
سیاست خارجی لنگان دولت گذشته  به کلاس فلسلفه ای می ماند که تنها چیزی که در آن رعایت نمی شد اصول اولیه ی دیپلماسی بود، شعار ها و بیانیه ها و مصاحبه های تند و لبخند های سر میز مذاکره ، سرسختی های بی مورد و نهایتا فشارهای اقتصادی کمر شکن تنها دستاورد دیپلمات های دولتمردان نهم و دهم بود. در این دوره پرونده ی هسته ای ایران به کلافی پیچیده ای مبدل گشته بود که نه تنها همتی برای باز کردن گرهی از این سردرگمی ها دیده نمی شد که با رفتارهای نامناسب و غیر کارشناسی مسئولین سیاست خارجی وقت بیشتر بر مشکلات آن هم افزوده می شد.
با این وجود انتخابات سال 92 آزمون بزرگی بود برای سنجش میزان رضایت افکار عمومی از ادامه ی روند ناصحیح به اصطلاح دیپلماسی دولت وقت و مردم با آرای بسیار بالا به دکتر روحانی به طرز تفکر واقع گرایانه ی ایشان و برنامه های این نامزد انتخاباتی در رابطه با تنظیم روابط خارجی بر مبنای گفتمان و رفع تنش های بین المللی و نیز تحریم های نا جوانمردانه و چرخش اقتصاد کشور و نهایتا بهبود وضعیت معیشتی مردم رای دادند و سیاست های غلط گذشته اقبال کمتری به خود گرفت.
با روی کار امدن دولت تدبیر ، اعتدال به سیاست خارجی ایران بازگشت و دکتر ظریف یکی از دیپلمات های تحصیلکرده ، کار آزموده و مجرب به سرپرستی تیم مذاکره کنند منصوب گشت و روند مذاکرات را با نگرش واقع گرایانه و میانه روی شروع شد و در این مدت با تلاش های شبانه روزی تیم مذاکره کننده ثمرات بسیار زیادی نصیب کشور شده و خواهد شد.
در این میان فعالان سیاسی که از حامیان سیاست های غیر منطقی دولت سابق بودند، با حاشیه سازی ها و راه اندازی جلسات هم فکری ، انجام دادن مصاحبه ، برگزاری سخنرانی  و انتشار بیانیه های دو آتیشه ی خود سعی بر این دارند تا به هر نحوی که شده در مسیر مذاکرات هسته ای خللی ایجاد کنند و با شعار "ما دلواپسیم ! " داعیه ی مهربان تر از مادر برای کشور اسلامی مبدل گشته اند و حتی یک قدم خود را جلوتر از مقام معظم رهبری انداخته اند و در سالی که توسط ایشان سال "همدلی و همزبانی دولت و ملت" نامگذاری گشته با حاشیه سازی های هدف دار خود سعی در ابتر ماندن این مذاکرات دارند.
اما آیا این هجمه های دلواپسی به خاطر نگرانی دلواپسان از آینده ی کشور و منافع ملی است؟
با کنار هم قرار دادن وقایع و اظهارات اخیر دلواپسان ، به راحتی می شود دریافت که این فعالان سیاسی ، آنچنان هم نگران و دلواپس منافع ملی نیستند و با این واکنش ها به دنبال تثبیت موقعیت سیاسی خود هستند مخصوصا اینکه در سال جاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را پیش رو داریم.
فعالان سیاسی که در اردوگاه حامیان دولت سابق قرار دارند و علی الخصوص نمایندگان فعلی مجلس که اکثریت آنان حامیان گفتمان دولت سابق هستند با این فرافکنی های خود به دنبال حفظ کرسی های سبز خود در مجلس بوده و همچون احمدی نژاد؛ رئیس جمهور محبوب خود از مردم مایه می گذارند در حالی که تنها به فکر منافع خود می باشند.
در این میان اخیراً برخی از این نمایندگان دلواپس طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته ای را به امضا رسانده اند و در بین اسامی نمایندگان دلواپس نام "سید بهلول حسینی" نماینده ی میانه نیز به چشم می خورد. سید بهلول حسینی از نمایندگان حامی احمدی نژاد از زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمده در بین همشهریان میانه ای اظهارات گوناگونی داشته است. وی طی این اظهاراتی از احمدی نژاد و نحوه ی مدیریت وی بر کشور انتقادات فراوانی مطرح کرده است. این نماینده ی اصولگرای مجلس اخیرا نیز در جلسه ای عملکرد دولت سابق در حوزه ی دیپلماسی را به چالش کشانده و در تعریف و تمجید عملکرد تیم مذاکره کننده ی هسته ای سخن گفته است.
این اظهارات سید بهلول حسینی در کنار امضای طرح توقف مذاکرات هسته ای این را نشان می دهد که وی با این موضع گیری دوگانه از طرفی به دنبال حفظ وجهه ی خود در بین هم جبهه ای های دلواپس مجلسی اش هست و از سویی دیگر با انتقاد از عملکرد نادرست احمدی نژاد در میان مردم میانه به دنبال افزایش محبوبیت و جذب آرای بالاست.
به راحتی می بینیم که وضعیت اقتصادی نابسامان کشور و معیشت ضعیف مردم و اشاعه ی فقر در جامعه و افزایش میزان بیکاری ، بزهکاری ، اعتیاد ، طلاق ، فحشا  و هزاران هزار پس لرزه هایی که از ضربات تحریم های بین المللی بر تن رنجور این مردم بی نوا زده شده است ، کمترین دلواپسی برای ایشان و همکاران دلواپسشان اینجاد نکرده و با دادن شعارهایی در بین همشهریان میانه ای و کارهای کاملا معکوس در مجلس نه تنها قدمی در جهت حمایت از روند صلح آمیز مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها بر نمی دارند که با چوب لای چرخ دولت کردن ، گردونه ی زندگی مردم را از حرکت و چرخش باز می دارند که کرسی خود را حفظ کنند.
در جامعه ای که فقر گریبان مردم را به سختی می فشارد، آنچه که بیش از هر چیزی مردم را نگران و آشفته و مضطرب می سازد عدم صداقت و رفتار های چندگانه ی مسئولین و سوء استفاده از وضعیت نابسامان مردم توسط آن هاست و نمایندگان دلواپس هم گویا از این دست مسئولین هستند که در محافل سیاسی یک حرف را می زنند و در بین مردم شعارهای رنگ و لعاب دار و دلپسند را مطرح می سازند.مردم از فرط وضعیت نابسامان اقتصادی حاصل از تحریم های ناجوانمردانه قادر به راست کردن ستون خیمه ی زندگی خود نیستند آن وقت وکلای آنان در مجلس به جای حمایت از روند لغو تحریم ها ، از اشتباهات سیاسی و دیپلماتیکی هم پیمانان خود حمایت می کنند تا حتی به قیمت نابودی و زوال زندگی عادی مردم هم  که شده کرسی های خود را حفظ کنند.
آقای حسینی ، نماینده ی مردم !
ندای مردم را بشنوید ! آنان به دیپلماسی کودکانه ، لج و لج بازی ها و عملکرد های احساسی دولت سابق با صدایی رسا " نه " گفتند و خواستار حمایت شما نمایندگان محترم از دولت برای رفع تحریم ها هستند.
باشد که سوگند نمایندگی خود را به یاد آورید و به سیل مردم بپیوندید و مشوق دولت تدبیر و امید باشید تا نتیجه ی دلخواه مردم که همانا لغو تحریم های اقتصادی است ، هر چه زودتر محقق گردد.

1
1