- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۳/۰۱

یک سال گذشت و هفت سوالی که بی جواب ماند .....

 

با نام و یاد خداوند سبحان و با عرض سلام و درود خدمت تمامی همشهریان عزیز ، فهیم و متعصب میانه ای در تمامی ایران اسلامی و با عرض تبریک روز میلاد حضرت امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل عباس و تبریک روز پاسدار و جانباز خدمت تمامی جانبازان و ایثارگران و با آرزوی توفیق روز افزون .

همه شما همشهریان عزیز حتما تا به حال در جریان واگذاری شرکت فولاد آذربایجان به بخش خصوصی و حواشی بعد از واگذاری قرار گرفته اید .

حواشی که به شکل یک سریال درآمده ، سریالی پر رمز و راز با 570 بازیگر و خانواده های آنان .

روز جمعه بود مورخه 18/02/1394 ، به یکباره یاد روز پنج شنبه  سال گذشته افتادم . تاریخی که شاید بیشتر ماها یادمون باشه چه روزی  بود . پنج شنبه سیاه . روزی که نگین صنعت شهرمون ، افتخار آذربایجان از طریق یک واگذاری کاملا غلط و اشتباه به بخش خصوصی واگذار شد . روز پنج شنبه مورخه 18/02/1393 روزی بود که 570 نفر و خانواده هایشان از اون روز  کم کم خودشون را برای هر زلزله خانمان سوزی آماده کردند .

روز پنج شنبه مورخه 18/02/1393 روزی بود که یکسری سرمایه دار اصفهانی و یک گروه مالی شبه دولتی بر تخت ریاست شرکت فولاد تکیه زدند .

 روزی بود که خنده و خوشحالی از لب های 570 نفر و خانواده هایشان رفت .

و روزی بود که استرس و اضطراب و واهمه و ترس بر وجود 570 نفر رخنه کرد .

ولی بعد از همه این حرفها ، چند سوال مطرح است . چند سوالی که باید به این سوالات جواب داده شود .

 

1- ماهحصل این واگذاری غلط بعدازیکسال چی بوده؟( یعنی بخش خصوصی بعد از یک سال تحویل گرفتن کارخانه از دولت  اونم کارخانه ای که 3 برابر زیر قیمت به فروش رفته چه اقدامات مثبتی را در جهت پیشبرد اهداف شرکت فولاد آذربایجان انجام داده است ؟ ).

 

2-در مدت این یک سال واگذاری که سازمان خصوصی سازی شرکت فولاد آذربایجان را همانند یک دسته گل به بخش خصوصی تقدیم کرد ، بخش خصوصی چه راه کارهایی را در جهت  افزایش تولید و بهروه وری انجام داده است ؟ (یعنی به چه میزان ظرفیت تولید کارخانه افزایش یافته است ؟ ).

 

3-در مدت این یک سال واگذاری شرکت فولاد آذربایجان به بخش خصوصی ، بخش خصوصی چه اقداماتی را در جهت رفاه کارکنان و حفظ سطح معیشت آنان انجام داده است ؟( یعنی آیا امنیت شغلی و حقوق کارکنان حفظ شده است ؟).

 

4-در مدت این یک سال واگذاری شرکت فولاد آذربایجان به بخش خصوصی ، بخش خصوصی چه اقداماتی را در جهت توسعه فاز 2 (احیاء) انجام داده است ؟( یعنی چند درصد پیشرفت در توسعه فاز 2 فولاد که چشم 250 نفر به اونجاست صورت گرفته است ؟).

 

5-در مدت این یک سال واگذاری ، آیا به درستی شعار سال 93 تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و شعار سال 1394 تحت عنوان دولت ، ملت ، همدلی و همزبانی توسط بخش خصوصی رعایت شده است ؟( یعنی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل کرده اند ؟ مثلا مدیریت جهادی در شرکت فولاد آذربایجان به درستی انجام گرفته . (تعطیلی 7 ماهه خط تولید)؟). 

 

6-بعدازیک سال واگذاری شرکت فولادآذربایجان به بخش خصوصی ، آیا حقوق و مزایای کارکنان شرکت به موقع و سر موعد پرداخت شده است تا 570 نفر شرمنده خانواده خود نشوند و مورد تمسخر هر کس و ناکسی قرار نگیرند ؟

 

7-و سوال آخر تا کی باید صبر کرد ........

اینها سوالاتی بودند که باید جواب داده شود . امیدوارم سازمان محترم خصوصی سازی هر چه سریعتر همچون واگذاری پرسپولیس و استقلال در جهت تعیین تکلیف کارخانه فولاد اقدامات لازمه را مبذول فرماید تا بیشتر از این 570 نفر و خانواده هایشان را اسیر خود نکند .

 

 

 

 

1
1