- ارسال کننده: پدرام اجلی تاریخ: ۹۴/۰۲/۳۱

سالروز تولد امام حسین (ع) پاسدار حرمت و انسانیت و روز پاسدار گرامی باد

 
سالروز تولد امام حسین (ع) پاسدار حرمت و انسانیت و روز پاسدار گرامی باد

 امام حسین(ع) سر سلسله شیدائیان عشق است و شیدائی را به هر کسی نمی بخشند، شیدائی حق پاداش از خود گذشتگی است...
 شهدا کلیدداران کعبه شیدائی هستند و کعبه شیدائی کربلاست...
ما سرگردان های مدار نفس را چه می رسد که از ستارگان کهکشان حسین بن علی(ع) سخن بگوییم؟ ما را چه رسد که از ساکنان حریم قدس و شاهدان محفل انس سخن بگوییم.

تبریک ولادت امام حسین, ولادت امام حسین, اس ام اس سوم شعبان

پاسدار در لغت بمعنی نگهبان و مراقب است و پاسدار و پاسداران، آن کسانی هستند که در حساسترین لحظات تاریخ از میان خلق برمی خیزند و همچون دژی مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام برمی دارند. در تاریخ تمدن بشری کم بوده اند آدمیانی که برای بر افراشته داشتن چراغ حق و ترویج اخلاق کریمه، تمامی هستی و آمال خود را بر سر هدف خویش بگذارند. کمربستن برای احیای حقیقت خواهی، همتی جانانه می طلبد که تنها از مردانی چون حسین(ع) برمی آید که آزادگی و شور حقیقت جوئی اش چنان حماسه ای آفرید که تا زمان، زمان است نامش جاودان و موجب احترام انسانهای حق طلب است و خواهد بود.
 امام حسین(ع) هنگامی که تحریف گران حقیقت و تقدیس کنندگان خشونت، از سنت وسیره پیامبر اکرم(ص) و آنچه خداوند در شریعت اسلامی و از زبان قرآن بنا نهاده بود تصویری مغایر با واقعیت ارائه کردند، برخود تکلیف دید تا برای احیای آن سنت از کف رفته و نهادینه کردنش در میان امت اسلام، قیام تاریخی و حماسی اش را آغاز کند و بدین ترتیب از دین پیامبر خود پاسداری نماید. که این در حقیقت تجلی شجاعت پدرش، علی(ع) بود در پاسداری ازرسول خدا در کنار ستون حرس که بدین زیبایی دراعتلای پرچم دین خدا پدیدار گشت. بی شک حسین (ع) تبدیل به الگوی کامل و جاودانه پاسداری از ارزش ها برای رادمردان تاریخ گشت.
می توان نمونه هایی از رادمردی پاسداران را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یافت. پاسدارانی که در دفاع از کیان و کشور خود به فداکاری پرداختند. افرادی که با روحیه شهادت طلبی، انسجام درونی و خلاقیت نظامی در صحنه های مختلف به نبرد پرداختند.

در طول هشت سال دفاع مقدس و فراز و نشیب های پس از انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نهاد هایی بود که در کنار دیگر اقشار نظامی و پاسداران گمنام ایران اسلامی با اقتدا به مولای خود سید مظلومان علیه الصلوة و السلام، نجاتبخش ملت ایران و اسلام عزیز بوده و در پاسداری از انقلاب و هدفهای آن عاملی مؤثر و رکنی رکین بوده و هست.
و اکنون شما ای پاسداران عصر حاضر و انقلاب اسلامی ! به حسین بن علی (ع) که به راستی پاسدار حرمت و انسانیت و احترام به حقوق آدمیان بود به پاسداران قرآن کریم و امام امت اقتدا نموده، حق پاسداری ازاسلام و انقلاب اسلامی را به خوبی ادا کنید و از این منصب بزرگ که منصب انبیای عظام و اولیای خداوند تعالی است به خوبی حفاظت کنید.

 اولین پیام حضرت امام خمینی( ره ) به مناسبت روز پاسدار
حضرت امام خمینی ره در سوم شعبان سال 1399 برابر با هفتم تیر ماه 1358 پیامی به مناسبت ولادت امام حسین (ع ) فرستادند و در این پیام سوم شعبان را روز پاسدار نامیدند.


بسم الله الرحمن الرحیم

روز مبارک سوم شعبان المعظم را که روز طلیعه پاسدار و پاسداری از مکتب مترقی اسلام است به عموم هم میهنان و بخصوص پاسداران انقلاب اسلامی تبریک عرض و بحق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است، پاسداری که هرچه داشت، در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنی امیه نجات داد... اگر فداکاری پاسداران عظیم الشان اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان رژیم بنی امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه معرفی می شد و زحمات نبی اکرم (ص) و اصحاب فداکارش به هدر می رفت...همه پاسدار اسلام و حکومت حق باشید. در اینجا پاسداری این است که این حکومت، حکومت عدل باشد و پاسداری از عدالت باشد.پاسداری از عدالت این است که پاسدار خودش موصوف به عدالت باشد تا بتواند پاسداری از عدالت کند...

 

سالروز تولد امام حسین (ع) پاسدار حرمت و انسانیت و روز پاسدار گرامی باد

1
1