- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۴/۰۲/۲۸

مراسم کلنگ زنی جهت ساخت مقبره ملامحمدباقر خلخالی در روستای قره بلاغ برگزار شد+ تصاویر

روز شنبه 26 اردیبهشت ماه همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام(ص)، مراسم کلنگ زنی جهت ساخت مقبره ی ملامحمدباقر خلخالی؛ فیلسوف و شاعر میانه ای با حضور دکتر مددی؛ نماینده مردم شریف شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی در روستای قره بلاغ از توابع بخش کاغذکنان برگزار شد.
 دکتر مددی در مراسم کلنگ زنی مقبره ملامحمدباقر خلخالی اظهار داشت: کاغذکنان از لحاظ فرهنگی در تمام منطقه سرآمد است و آمارها نشان می دهد که کمترین وقوع جرم و تخلفات مربوط به این بخش است که این أمر گویای پیشینه ی تاریخی و فرهنگ غنی بخش کاغذکنان می باشد. وی خاطر نشان کرد: بی تردید نقش مردان بزرگی چون شیخ ملامحمدباقر خلخالی در جهت ترویج اخلاق دینی در منطقه غیر قابل انکار است اما متأسفانه در سایه بی توجهی هایی که صورت گرفته چنین شخصیت های بزرگی گمنام باقی مانده اند و نسل جدید کمترین شناختی از این بزرگان ندارند.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت مقبره برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شخصیت های بزرگ نظیر شیخ ملامحمدباقر خلخالی به همراه حفظ، نشر و توزیع آثار آنان، سبب غنی سازی فرهنگی در کشور خواهد شد.
در ادامه این مراسم مهدی مشایخی؛ معاون عمرانی فرماندار میانه اعلام کرد: کل اعتبارات میراث فرهنگی سال 93 شهرستان میانه در بخش کاغذکنان هزینه شده است که این به سبب وجود آثار متعدد تاریخی در این بخش نظیر پل پردلیس، شهرسوخته کاغذکنان، محل ایالت حکومت خلخال در تختمشلو، سد قاضی لو، کاروان سرای جمال آباد و قلعه های سنگ و قلعه اصلانیان می باشد.
مشایخی همچنین از آغاز  مرمت کاروانسرای جمال آباد با هزینه هشتصد میلیون ریال خبر داد و گفت: یک میلیارد ریال اعتبار نیز جهت ساخت مقبره ملامحمدباقر خلخالی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط دکتر مددی جذب شده است.
وی همچنین اعلام کرد: طی هفته گذشته هفتصد میلیون ریال برای اداره آموزش و پرورش و هفتصد میلیون ریال برای اداره ورزش و جوانان شهرستان میانه توسط دکتر مددی اعتبار جذب شده است که لازم می دانم تشکر و قدردانی کنم.

1
2
1 2