- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۴/۰۲/۲۶

توسط دکتر مددی انجام گرفت : پیگیری مشکلات مربوط به آب کشاورزی شهر ترک و روستاهای سردرق،ورنکش و طارون

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرمیانه، بدنبال أخذ مجوز سدهای مخزنی روستاهای ورزقان و خلیفه لو توسط دکتر مددی که آرزوی دیرینه ی اهالی این مناطق به شمار می رفت این بار با پیگیری های نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی مشکلات مربوط به آب کشاورزی روستاهای سردرق بخش کاغذکنان، ورنکش بخش ترکمنچای،طارون بخش کندوان و شهر ترک مرکز بخش کندوان در دستور کار قرار گرفته است که  با حضور دکتر مددی و هیأتی از کارشناسان ارشد آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی در این روستاها،نتیجه بررسی ها و معاینات محلی قبلی کارشناسان أمر اعلام و راهکارها و پیشنهادات در حضور مردم مطرح شد.
به گفته کارشناسان بهترین روش برای مهار آب های سطحی  و استفاده بهینه از آنها در بخش کشاورزی اصلاح کانال های انتقال آب برای جلوگیری از هدر رفت آب و همچنین ایجاد استخرهای پلیمری یا سدهای معیشتی برای ذخیره آب می باشد که نسبتاً زود بازده بوده و دولت نیز تسهیلات حمایتی برای کشاورزان ارائه می کند. البته در مناطق مستعد که حائز شرایط لازم باشند احداث سدهای مخزنی نیز همچنان در دستور کار قرار دارد که بستگی به نظر کارشناسان و خواست مردم آن مناطق دارد.
گفتنی است در این دیدارها از دکتر مددی؛ نماینده پرتلاش مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی به خاطر پیگیری های بی وقفه شان در راستای رسیدگی به مشکلات کشاورزان قدردانی شد.

1
1