- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۴/۰۲/۱۷

همایشهایی که علیرغم هزینه بر بودن، صرفا برای تبلیغات است

اکثر گردانندگان همایشها و مخصوصا همایشهای علمی، در خصوص تخصیص زمان کافی به نقدمطالب ارائه شده در همایش، کم کارند. دوستان عزیز برگزار کننده همایشها، به هر بهانه ای از جمله رسیدن وقت نماز ظهر و طولانی شدن همایش و لذا خستگی حضار و ... این کوتاهی را اعمال می کنند.

دوستان متوجه این موضوع نیستند که مهمترین قسمت همایش همین قسمت سوال و جواب همایش ها است. اگر قرار بر این نیست چرا باید هزینه مالی و زمانی در حد زیادی به این همایش ها اختصاص یابد. وقتی یک مسئولی در همایش شرکت می کند، این احتمال وجود دارد که چند ده نفر از مشتریان وی به بهانه اینکه اقای فلانی در همایش هستند، بدون نتیجه گیری از روند کار اداری،بازگردانده می شود و روند موانع اداری بیشتر و بیشتر می شود.

همچنین و متاسفانه در برخی از همایش ها طیف افکار و نظریه های ارائه شده در قالب مقاله و ...، اکثر در تقابل هم قرار نمی گیرند تا شنونده از بین گزینه ها و رویه ها، خود به انتخاب بزند. به عبارتی برگزار کنندگان خود ایده ای را تحمیل شنونده می کنند.

از نمایندگان محترم خواهشمندیم که در این خصوص اقدامات لازم را صورت دهند.

(البته همایشهای دوستان بسیجی در سالن هلال احمر از این امر تا حدودی مستثنی است. این عزیزان قبل از اینکه تصمیمی را در موارد فعالیت های فرهنگی و اقتصادی نهایی کنند، جلسه ای را در سالن هلال احمر و در حضور تعداد زیاد از شرکت کنندگان تشکیل می دهند. بند بند مطالب خوانده می شود و نظر حضار، انتقاد و پیشنهاد آنها خواسته شده و این انتقادات و پیشنهادات در تصمیم نهایی لحاظ می شود).

1
1