- ارسال کننده: کامران قره داغی تاریخ: ۹۴/۰۲/۱۶

دومین دوره مسابقه استانی چالش گرانش (نجات تخم مرغ) در دانشگاه آزاد واحد میانه برگزار شد

 
 
در  دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد؛
دومین دوره مسابقه استانی چالش گرانش (نجات تخم مرغ)
خبرگزاری آنا: به همت معاونت پژوهش و فناوری و با همکاری بسیج دانشجویی و انجمن های علمی، ادبی و هنری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، دومین دوره مسابقه چالش گرانش با عنوان " نجات تخم مرغ  "  با استقبال بی نظیر دانشجویان و دانش آموزان مدارس در محوطه سایت اصلی دانشگاه برگزار شد.
 به گزارش خبرنگار آنا، علی سلمانپور رئیس واحد میانه با اعلام این مطلب افزود: این مسابقات در سطح پیشرفته و ساده، در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی در قالب 38 تیم (34 تیم دانشجویی و 4 تیم دانش آموزی)  دو یا سه نفره در یک فضای کاملا دوستانه و صمیمی برگزار گردید.
وی هدف از برگزاری این مسابقه را به کارگیری خلاقیت های مختلف و نوآوری های مبتکرانه دانست و گفت: این مسابقات همه ساله در دانشگاههای مختلف کشور برگزار می شود که امسال، دومین دوره آن  نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه صورت گرفت.
رئیس واحد میانه اضافه کرد: هدف اصلی از طراحی این مسابقات در دنیا کسب ایده هایی برای طراحی و ساخت سازه ها  و مکانیزم هایی است که بتواند انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر و همچنین به حداقل رساندن آسیب های وارد بر این کاوشگرها یاری کند.
سلمانپور دلیل استفاده از تخم مرغ در این مسابقه را حساسیت و ظرافت آن برشمرد و تاکید کرد:  شرکت کنندگان بایستی سازه ی خاصی ساخته و تخم مرغ را به گونه ای در آن جاسازی می کردند که با سقوط سازه از ارتفاع مشخص (پرتاب حدوداً 12 متر )، تخم مرغ از سازه خارج شده و کمترین آسیب را ببیند.
این مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در این گونه مسابقات ابتکار و خلاقیت در ارائه ایده ای نو برای محافظت تخم مرغ و همچنین داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش طراحی شده به سالم ماندن تخم مرغ کمک می کند.
وی در خصوص سالم ماندن تخم مرغ در هنگام فرود و طراحی روشی نو خاطر نشان کرد: دانشجویان و دانش آموزان روشی را طراحی کرده بودند که نحوه فرود تخم مرغ به گونه ای باشد که ضربه ناشی از برخورد باعث شکستگی آن نشود و برای این کار باید شتاب گرانش، زاویه پرتاب و پارامترهای سطح تخم مرغ و زمین مورد بررسی قرار می گرفت.
در پایان تیم های عقاب با 9/272 و پیام نور با 1/269 هر دو از دانشگاه پیام نور میانه و تیم ناجا با 1/262 امتیاز از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش دانش آموزی نیز تیم فرا دانش پاپکورن از دبستان فرهنگ با کسب 6/218 امتیاز به عنوان تیم اول برگزیده شد.
 
1
1