- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۴/۰۲/۰۱

اگر خدمت به خلق را وظیفه خود می دانید...

مهندس حسینی، اگر خدمت به خلق را وظیفه می دانید، شما هم مجبور به جوسازی هستید

1)با خاطره ای از یکی از اساتیدم شروع کنم: ایشان می گفت که این یک ارزش اساسی در اسلام است که اگر شخصی را شایسته خدمت به خلق ببینید، به اجبار هم که شده باید بر سر خدمت گمارد حتی اگر خودش تمایلی نداشته باشد.

هم اکنون خطر برای منطقه میانه جرقه اش زده شده است. قبل از آنکه در آینده از ناکرده های خود پشیمان شویم، زمان حال که هدیه خداوند است، باید غنیمت شمرد در راستای خدمت به خلق.

متاسفانه وضعیت نابسامان تاریخی هزار ساله و بلکه بیشتر و تداوم آن در قالب رسوب گذاری های تاریخی، باعث شکل گیری ساختارهای ناکارآمدی از حقوق مالکیت شده است. عوض اینکه در مقام نماینده تلاشی صورت گیرد که حداقل برخی از وابستگی ها به مسیر نهادی پیشین شکسته شود و مسیرهای جدید با تقویت و تعریف و تضمین حقوق مالکیت افراد استقرار یابد، متاسفانه شاهد تخریب هر روز بیشتر حقوق مالکیت در منطقه میانه هستیم.

دوستان بازی شاهین با کبوتر راه می اندازند و سپاهی را بسیج می کنند که بازی در قالب رقابت کبوتر با شاهین ادامه یابد تا از توزیع منافع بهتر منتفع گردند؟؟!!! از زیان این اقدامات برای اینده منطقه و ارزشهایی که ممکن است سربرآورد ایا خبر ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

2) و اما حاج آقا مددی:

اگر زباغ رعیّت مَلِک خورد سیبی******براورند غلامان او درخت از بیخ

به پنج بیضه که سلطان ستم روادارد******زنند لشکریانش هزار مرغ به سیخ

اگر سلطان ظلم و جرمی در حد جزئی مرتکب شود، زیردستان وی ظلم را عالَم گیر می کنند. در یکی از داستانها می خوانیم که پادشاهی به همراه غلامان به شکار رفت، وقتی شکار را کباب کردند غلامی را به روستا فرستاد تا نمک بخرد ولی سفارش کرد که نمک را به قیمت عادی، به قیمت بازار، بخرد که روستا از رونق نیفتد. پرسیدند که چنین مورد کوچکی چه تاثیری می تواند داشته باشد. جواب داد که « بنیاد ظلم در جهان، اول اندکی بوده است. هر که آمد بر او مزید کرد تا بدین غایت رسید».

********************************

3) دو روز قبل از اینکه کار مجلس تمام شود آمدن به شهرستان برای گرفتن عکسهای به یاد ماندنی از فولاد میانه، دو مورد سوء دارد که یکی در بالا اشاره رفت و دیگری رها کردن کار وکالت ملت است. امروز وزیر مربوط به کمسیون اقتصاد (وزیر اقتصاد) در مجلس بود. اگر شما هم حضور داشتید به عنوان وکیلی که در روزهای کاری به مجلس فرستاده شده اید(نه به فولاد اذربایجان میانه) بد نمی شد.

1
2
1 2