- ارسال کننده: حامد .کبیری تاریخ: ۹۴/۰۲/۰۱

برکناری غیرمنتظره حیدری آزاد، تدبیر یا بی تدبیری دولت؟!

برکناری غیرمنتظره حیدری آزاد، تدبیر یا بی تدبیری دولت؟!
عصر روز چهارشنبه خبر برکناری اسماعیل حیدری آزاد فرماندار میانه در حالی منتشر شد که هیچ کس انتظار شنیدن آن را نداشت.در طول مدت 14 ماه حضور آقای حیدری آزاد در میانه، وی رابطه مستحکمی با اقشار مختلف مردم ایجاد کرده بود که همه آنهایی که سودای نمایندگی مجلس در سر می پروراندند از محبوبیت روافزون او در هراس بودند.
حیدری آزاد کسی بود که از بدو ورودش به میانه توانست معضل ناتوانی در مدیریت اجرایی شهرستان را برطرف کند و از همان ابتدا با قاطعیت با دستگاههای اجرایی رفتار می کرد.او شان از دست رفته فرماندار ویژه میانه را دوباره به جایگاه واقعی اش بازگرداند تا سایر مسئولان شهرستان، نماینده عالی دولت را کارمند یا زیردست خودشان به حساب نیاورند.
صبح روز پنجشنبه در کمتر از 24 ساعت بعد از انتشار خبر عزل اسماعیل حیدری آزاد، مراسم تودیع و معارفه بدون حضور استاندار و درمیان بهت و حیرت مردم برگزار شد. شاید این برکناری ناگهانی از سوی دولتی که مدعی تدبیر و امید است پذیرفته نباشد زیرا که هیچ نشانی از تعقل و تدبر پشت پرده این برکناری ناعادلانه نیست.
نکته دیگری که قابل تامل است جایگاه شهرستان میانه در استان به عنوان فرمانداری ویژه می باشد که فرماندار شهر در حکم معاون استاندار و فرماندار ویژه است حال این سوال مطرح است که چرا با وجود این حساسیت شخص استاندار برای تودیع و معارفه حیدری آزاد نیامده و معاونش را برای تودیع معاون دیگرش به میانه فرستاده است؟!
آیا این حرکت استاندار آذربایجان شرقی را می توان چیزی جز تحقیر میانه ایها تفسیر نمود؟؟؟
نکته بعدی فرد جایگزین حیدری آزاد است که از سال 84 هیچ گونه مسئولیت اجرایی حائز اهمیتی نداشته  و احتمالاً با توجه به شرایط سیاسی خاص شهرستان واند به راحتی خودش را با ساختار وفق بدهد.

نکته دیگری که می توان اشاره کرد وضعیت اسفناک بیکاری در شهرستان میانه و مسائل مربوط به واگذاری فولاد و گیربکس سازی و... است که شرایط را بحرانی کرده و با وجود این جریانات میانه نیازمند فرمانداری مقتدر و کارآمد بود نه یک سرپرست که ادامه حضورش در شهرستان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
همه اینها را گفتم تا مسئولان استان بدانند که مردم میانه نسبت به تغییرات عجولانه ای که صورت گرفته ناراضی هستند و از دولت تدبیر و امید خواستار ارائه توضیحات در این زمینه می باشند.

1
1