- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۴/۰۱/۲۷

مسائل عمرانی در بودجه کشور و بایستگی حضور متخصص عمران در کمسیون عمران مجلس برای حمایت از منطقه (شماره یک)

مسائل عمرانی در بودجه کشور و بایستگی حضور متخصص عمران در کمسیون عمران مجلس برای حمایت از منطقه (شماره یک)

زیر ساخت­های فیزیکی یکی از الزامات اساسی برای پیشرفت منطقه است. وقتی با یک نگرش تاریخی و از زاویه نگاه دولت به طرح­های عمرانی به این پدیده نگاه می­کنیم؛ می­بینیم که در برخی موارد طرح­های عمرانی ابزاری بوده برای ترفیع کسری بودجه همراه با ژست­های توسعه گرایانه!؟ روش و تکنولوژی کار بدین شکل است که در سند لایحه­های بودجه معمولاً رقم­های بزرگی برای طرح­های عمرانی در نظر گرفته می­شود و گاهاً در پایان سال یک مجوز جابجایی از طرف دولتها گرفته می شود و آنچه را که به نام طرح­های عمرانی، مجوز تخصیص داده شده بود عملاً به امور جاری اختصاص داده می شود.

یعنی با اینکه قرار بود این بودجه در جهت به سرانجام رسیدن طرح های عمرانی تخصیص داده شود، ابزاری برای ترفیع کسری بودجه و هزینه های جاری می شود.

وقتی رویه دولت گاها برای جبران هزینه های جاری و کسری بودجه، این روش بوده است، لازم است که کسی از منطقه میانه در مقام دفاع از انتقال احتمالی بودجه های عمرانی منطقه در کمسیون عمران مجلس برآید تا در اولویت حذف بودجه های عمرانی در چنین شرایطی قرار نگیریم.

***********************************************************************

برخی از دوستان و اکانتهای محترمی که احتمالا وامدار نامزدهای در راه انتخابات بعدی هستند، گاها مباحثی غیرمنطقی از لحاظ ندیدن شرایط مالی و اقتصادی خاص این دوره کشور به راه می اندازند. از جنبه های مختلفی این اغواگری برای اینده شهرستان خطرناک است. بنده در انتهای همین متن از این طیف دوستان خواستارم که هر بحثی راجع به نمایندگان این دوره را در یک دید تطبیقی و مقایسه ای با دیگر مناطق ارائه دهند تا ببینیم مسائل و مشکلات ماندگار از کوتاهی و کم کاری نمایندگان ما بوده، یا اینکه ماندگاری مسائل و مشکلات در دیگر مناطق هم به خاطر وضعیت مالی کشور در این دوره مشهود است.

مثلا اکانتهای وامداری هستند که برای جهت دهی و اغواگری کاربران، انتظاراتی را تدارک می بینند که چنین انتظاراتی حتی در بهترین دوره های مالی و اقتصادی کشور تامین نشده است چه برسد به این دوره. این طیف دوستان احتمالا در تلاشند با این اغواگری و عدم مقایسه تطبیقی و ندیدن شرایط روز کشور، کسانی را به کرسی بنشانند که حتی در بهترین شرایط، نمی توانستند عملکرد این دوره نمایندگان را داشته باشند چه برسد به دوره فعلی. 

امیدوارم دوستان بررسی های تطبیقی و مقایسه ای با دیگر مناطق را در این دوره پیش گیرند. این نحوه بحث هم منطقی است و هم راهگشا و بدون اغراض. انشالله که چنین شود.

1
1