- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۴/۰۱/۲۷

مددی در گفتگو با خبرگزاری «نسیم» : خودروسازان به پشتوانه حمایت دولتیها قیمتها را گران کردند

عضو شورای رقابت: خودروسازان به پشتوانه حمایت دولتی‌ها قیمت‌ها را گران کردند / مددی در گفتگو با «نسیم» افزود: امروز تکلیف قیمت‌گذاری خودرو در سال ۹۴ مشخص می‌شود/ مردم با توجه به روند مذاکرات انتظار کاهش قیمت دارند/ بعضی از دولتی‌ها جایگاه شورای رقابت را نمی‌دانند

محمدعلی مددی عضو ناظر شورای رقابت در گفتگو با «نسیم» با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت خودرو توسط برخی از شرکتهای خودروسازی اظهار کرد: متاسفانه سال گذشته که شورای رقابت مکانیزم قیمت گذاری خودرو را اعلام کرد،  بعضی از خودروسازان از آن تمکین نکردند.

وی خاطرنشان کرد: در درون دولت یا در وزارت صنعت، معدن و تجارت عده ای بودند، که از خودروسازان متخلف حمایت می کردند و با مصاحبه های غیر کارشناسی به بازار تشنج وارد می کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس بر همین اساس به نسیم گفت: بنابراین خودروسازان سال گذشته به دلیل همین حمایت ها، اعلام کردند که ما قیمت گذاری شورای رقابت را عادلانه نمی دانیم.

مددی در خصوص وضعیت قیمت گذاری خودرو در سال 94 بیان کرد: امسال شورای رقابت مصمم است که مکانیزم قیمت گذاری را اعلام کند و خودروسازان قول دادند که تمکین کنند.

وی با اشاره به تخلفات خودروسازان در افزایش قیمت اخیر بیان کرد: رئیس شورای رقابت اعلام کرده که خودروسازان به دلیل مالیات بر ارزش افزوده تنها یک درصد می توانند به قیمت های خود اضافه کنند و بیش از این مقدار تخلف است.

عضو ناضر شورای رقابت عنوان کرد: مردم انتظار دارند که با توجه به تسهیلی که در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 اتفاق افتاده است افزایش قیمتی نداشته باشیم.

مددی ادامه داد: این انتظار منطقی است، اما قرار است در جلسه امروز شورای رقابت در این زمینه تصمیم گیری شود، تا با اعلام نتیجه نهایی، تکلیف مردم هم روشن شود.

وی با انتقاد از عدم نظارت نهادهای نظارتی بر افزایش قیمت خودروسازان گفت: خودروسازان به مصوبات سال گذشته شورای رقابت عمل نکردند و نهادهای نظارتی هم نظارتی روی این مسئله انجام ندادند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس یادآور شد: اگر امسال هم برخوردی با خودروسازان متخلف انجام نشود، آن ها روال غیر قانونی خود را ادامه خواهند داد.

مددی با اشاره به جایگاه شورای رقبات تصریح کرد: شورای رقابت جایگاه قانونی و فرا قوه ای خود را تثبیت کرده است و مطمئنا از روزی که قیمت های جدید از سوی شورای رقابت اعلام شود نهادهای نظارتی اجازه بی قانونی به خودروسازان را نخواهند داد.

وی با انتقاد از برخی از موضع گیری های مسئولان دولتی در خصوص شورای رقابت بیان کرد: بعضی از دولتمردان جایگاه شورای رقابت را نمی دانند و موضع گیری های غلطی بر علیه شورای رقابت می گیرند، در حالی که وظیفه ذاتی این شورا، خارج کردن انحصار و رقابتی کردن است.

عضو شورای رقبات خاطرنشان کرد: اگر آن ها قبول کنند که تولید خودرو در کشور ما انحصاری است و بخش اعظم آن در اختیار گروه خاصی قرار دارد نباید، دخالت کنند و مصاحبه های غیر کارشناسی انجام دهند تا مردم در مقابل خودروسازان قرار بگیرند.

مددی در پایان ابراز امیداوری کرد: امیدواریم در سال 94 بداخلاقی های دولتمردان در قبال شورای رقابت کاهش پیدا کند.

1
1