- ارسال کننده: یوردوم.آذربایجان تاریخ: ۹۴/۰۱/۰۴

پل خبرنگار در تبریز افتتاح شد/ شهردار میانه دقت کن !!!

خبرنگار در وهله اول بعنوان یک شهروند و سپس عضوی از جامعه مدنی ، وظیفه  انعکاس رویدادها و اتفاقات یک اجتماع و در بردارنده نقش مهمی در روند جریانات یک جامعه است. اتفاقاتی مثبت یا منفی که او می تواند به روند بهبود این رویدادها کمک کند یا با نقدهای خود بزرگ ترین پیشرفت ها را کم رنگ قلمداد کند. حال در این بین متولیان امور در یک جامعه رابط مستقیم با آنها محسوب می شوند که می توان اذعان کرد با توجه به پیشرفت شبکه های اجتماعی و رشد فزاینده استفاده از دنیای مجازی، تلاش آنها را خبرنگار می تواند  امروزه بزرگ کند یا از نظرها پنهان کند.

روی سخن این مطلب بصورت مستقیم با شهردار میانه است.

1.چندی پیش به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز مراسم باشکوهی با عنوان آخرین نشست عصر رسانه و با حضور فعالان عرصه خبر استان آذربایجان شرقی برگزار شد که اوج ارتباط تنگاتنگ این مجموعه شهری را با خبرنگاران می رساند. محیطی صمیمی و گرم که بیشتر به مهمانی خانوادگی شبیه بود تا یک دعوت رسمی و این حرکت مطمئنا از تدبیر و زیرکی مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز حاصل شده است  که بتواند این نقادهای تیزبین را چنین گرد هم آورد و آنها را در پی انعکاس موفقیت هایش هوادار نگه دارد.  با دیدن این خبر آزرده خاطر شدم تا شاد. میانه مگر جزو شهرهای این استان و  شهرداری میانه  زیرمجموعه شهرداری های استان نیست؟

برای مطلب.

2.خروجی امروز خبرگزاری ها و خبر افتتاح پل خبرنگار در تبریزخبری تعجب آور بود.یعنی  ارزش و احترام یک خبرنگار در تبریز آنچنان باشد که بنام او پل یا خیابانی هم باشد؟ حرکتی شایسته که نشان می دهد بغیر از روز خبرنگار ، مسئولان شهری تبریز تک تک خبرنگاران را عضوی از مجموعه خود می دانند و همواره در پی ارج و قرب مقام آنها هستند. در صورتی شاید در میانه با خبرنگار بعنوان یک مچ گیر یا  نفوذی ورودی به دستگاهی یاد شود که در بازه زمانی کوتاه مدت فعالیت خود شاهد بودم.

برای مطلب..

مخلص کلام :

 شهردار محترم میانه ، برادر عزیز و والامقام ما

حضور خبرنگاران نه بعنوان دمنده بر شیپور نقص و کم کاری ، بلکه بعنوان بازوان یاری رسان و مدد شما در انجام هر چه بهتر امورات مدیریت شهری را همچون سایر هم طرازانتان در مجموعه شهر و شهرداری پذیرا باشید. شاید برای حضرتعالی سوال باشد که چرا خبرنگاران فعالیتهای شهرداری را به تیغ انتقاد خود کشیده اند؟!! قابل ذکر است که تمرکز بر فعالیت های مجموعه مدیریت شهری بواسطه دغدغه مشترک شهروند و خبرنگار ، انعکاس کمبودها و تلاش خستگی ناپذیر این فعالان عرصه خبر در بهبود شرایط و افزایش رفاه عمومی و همچنین بازخورد فعالیتهای شهرداری می باشد. آیا اتفاق افتاده است که بغیر خردادماه سال جاری و   روز خبرنگار( آن هم برای اولین بار در تاریخ بشریت که امسال اتفاق افتاد) در چندین ماه تصدی شما بر ریاست مجموعه شهرداری نشستی با خبرنگاران در جهت اطلاع رسانی امورات جاری تان(نه تقدیر و دادن کارت هدیه) داشته باشید؟ تا جایی که ذهن رنجورمان یاری می کند،  جنابعالی در روزهای نخستین تصدی سرپرستی شهرداری روزهای خاصی بصورت رو در رو با مردم به مشکلاتشان رسیدگی می کردید که این رویه گویا همچنین نیز ادامه دارد. ولیکن آیا تکرار شده که بغیر از هفده مرداد میزبان تنها یک خبرنگار در کاخ شهرداری شوید!!! تعامل با خبرنگاران در تبریز اینگونه شده که امروز شاهد افتتاح خیایان و پلی به نام آنها در تبریز هستیم و بلاشک شهرداری تبریز خیل عظیم حمایت و پشتیبانی آنها را همچنان با خود بهمراه دارد. شاید شما به خبرنگارنیاز نداشته باشید ، اما بدانید پیشرفت این شهر نیازمند وجود این "فرهیختگان عاشق شهر و خاک خود" می باشد.

این گوی و این میدان

نویسنده:رامین مهاجری

1
2
1 2