- ارسال کننده: روابط عمومی شهرداری میانه تاریخ: ۹۳/۱۲/۲۴

تشدید برخورد با سد معابر در آستانه سال نو؛ در راستای حقوق شهروندی

«معبر» در لغت به معنی محل عبور است و اصطلاحا به محلی اطلاق میگردد که از آن برای رفت و آمد استفاده و طبق قانون در اثر تفکیک اراضی که در موضوع ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها آمده است، ایجاد می‌شود.

«سد» نیز در لغت به معنی مانع است و سد معبر یعنی مانع یا موانعی که برسر راه عبور و مرور مردم باشد و یا به هر عملی اطلاق می‌شود که باعث انسداد معابر عمومی ‌گردد.

بر اساس قانون، شهرداری‌ها موظفند از معابر به عنوان ملک عمومی حفاظت کرده و آن را برای استفاده عموم آماده نگه داشته و از تجاوز به میادین، پارکها و باغهای عمومی که حق طبیعی هر شهروندی می باشد، جلوگیری کنند.

ایجاد اشغال در معابر عمومی از سوی دستفروشان، نصب دکه غیرمجاز، حضور وسایل نقلیه برای فروش کالا در معابر، تخلیه مصالح یا نخاله ساختمانی در معابر،  توقف خودرو در اماکن غیرمجاز، اشغال میادین، پیاده روها و خیابانها از سوی مغازه داران و تکدی گری نمونه ای از سد معبرهاست.

متأسفانه برخی از واحدهای صنفی و کسبه مانند خوار و بارفروشی ها، مکانیکی ها، پخش کنندگان، درب و پنجره سازها و…  با ایجاد اشغال و سدکردن گذرگاه و پیاده روها مانع تردد آسان شهروندان می شوند که این انسداد معابر توسط برخی کسبه در قسمتهایی از شهرمان بسیار پررنگ است و از آنجمله می توان به خیابان امام خمینی(ره) حد فاصل بین چهارراه آزادی تا میدان موشک، بازار بزرگ و میدان تره بار سابق، خیابان شهید باکری و مسیر جاده ترانزیت اشاره داشت.

لذا شهرداری میانه در راستای حقوق شهروندی و با توجه به فرارسیدن سال نو، آغاز خریدهای نوروزی، سرازیر شدن مسافران نوروزی و افزایش وسائط نقلیه در سطح شهر و در پی آن تردد بیشتر مردم در معابر طی روزهای آتی، طرح تشدید برخورد با سد معابر را در برنامه کاری خود قرار داده که این طرح تا ایام نوروز همچنان ادامه خواهد داشت.

IMG_1074

s (5)

s (1)

s (2)

s (3)

s (4)

1
1