- ارسال کننده: حمیدرضا علیزاده.. تاریخ: ۹۳/۱۲/۲۴

نگاهی به وضعیت اشتغال زایی ( اشتغال زدایی) در سال 93 در میانه

بر اساس نتایج سرشماری سال 1390 جمعیت شهرستان میانه 185806 نفر است  که از این تعداد95584 نفر مرد و90222 نفر زن می باشد که جمعیت فوق در قالب52681 خانوار زندگی می کنند.

 

از این تعداد106738 نفر در چهار شهر میانه،ترکمانچای، ترک وآغکند و79068 نفر در روستاها زندگی می کنند.

 

حال با توجه  به اطلاعات موجود در شهرمان نه تنها اشتغال زایی چشمگیری در امسال و سالهای قبل صورت نگرفته است بلکه از تعداد شاغلان نیز کاسته شده است. نگاهی به وضعیت آماری که اداره کل کار استان از تعداد بیکاران در سطح استان ارائه کرده است باز این نکته را به ما یادآوری می کند که شهرمان در نرخ تعداد بیکاران در سطح استان  رکورد دار است.

 

 با این وضع خبرهایی حاکی از تعدیل نیروهای کارخانه فولاد و شرکت میانرو  نیز به گوش می رسد. از طرفی آن 250 جوانی که سه سال قبل با هزار امید و آرزو و دلشاد از قبولی در آزمون استخدامی فولاد  و پیدا کردن یک شغل ثابت به فکر ساختن آینده خویش نیز بوده اند در سر در گمی و بلاتکلیفی قرار دارند!

 

با توجه به این شرایط وضعیت جوانانی که درصد زیادی از جمعیت شهرمان را تشکیل می دهند به مراتب بدتر از این عزیزان است و با سر در گمی و بلاتکلیفی به آینده خویش مینگرند و خانواده های آنان نیز به هزاران فکر و سر در گمی افتاده اند که سرنوشت جوانان ما چه میشود؟! اگر آماری نیز از این موضوع و تعداد بیکاران هر خانواده در شهرمان گرفته شود به  نرخ متوسط حداقل 2 جوان بیکار در هر خانواده میرسیم که این تعداد بیکار باید واقعا مسئولان را به فکر راه حل اساسی برای حل مشکل این عزیزان بیاندازد. مگر در آمد هر سرپرست خانوار چقدر میباشد که پاسخگو باشد؟! آیا مهاجرت راه حل این مسایل است یا اشتغال زایی پایدار؟

 

به راستی چشم انداز اشتغال زایی در سال 94 برای شهرمان چگونه است؟! 

 

1
1