- ارسال کننده: چفیه خاکی تاریخ: ۹۳/۱۲/۱۲

آزمایشگاه نانو درشهرستان میانه به بهره برداری رسید

 

آزمایشگاه نانو در پژوهش سرای دانش آموزی عین القضات میانه با یک میلیاردو 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان میانه در مراسم افتتاح این آزمایشگاه گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح با مشارکت 70 درصدی از سوی دولت و 30 درصدی از سوی اعتبارات استانی تامین شده است  .

اسماعیل حیدری آزاد اظهار امیدواری کرد که با ایجاد این آزمایشگاه و رشدو توسعه هرچه بیشتر فعالیتهای دانش آموزی در حوزه فن آوری نانو و ورود دانش آموزان آموزش دیده به عرصه های پژوهش و تجاری سازی این فناوری، رشدو شکوفایی هرچه بیشتر در کشور و جایگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران را شاهد باشیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه میانه نیز با بیان اینکه روند پایدار برای تربیت نیروی متخصص و کشف استعدادهای مختلف در سطح کشور از مهمترین اهداف راه اندازی آزمایشگاههای فن آوری نانو است گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه ، پژوهش سرای میانه به دستگاههای الکتروریسی، التراسونیک، اسپاترینگ و اسپکتروفتومتر تجهیز می شود.

اسفندیار صادقی افزود: هزینه خرید و نصب این تجهیزات با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و ستاد نانو تامین شده است که در مجموع برای راه اندازی این آزمایشگاه در حدود یک میلیاردو 500 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه،  افتتاح این طرح همزمان با شهرهای تبریز و مراغه در سطح استان می باشد افزود: در شهرستان میانه 12 مورد ثبت اختراع دانش آموزی داریم که 2 مورد نیز در حال ثبت است .

صادقی از موفقیتهای دانش آموزان در جشنواره های خوارزمی و مسابقات علمی و پژوهشی و کسب رتبه های بالا توسط آنان خبرداده افزود: امیدواریم دانش آموزان منطقه بتوانند سرآمد فعالیتهای پژوهشی از جمله نانو بوده و در جهت کمک به بار علمی منطقه که از منویات رهبر معظم انقلاب است سهمی عظیم داشته باشند.

رییس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی استان آذربایجان شرقی هم در این مراسم با تاکید بر اینکه روشهای آموزشی در دنیا تغییر کرده افزود: اگر به نتایج آموزشی کشورمان بنگریم مدرک گرایی و نشستن تحصیلکردگان در خانه، برای همه محرز خواهد بود در حالیکه آموزش باید گره گشای مشکلات زندگی باشد.

قاسملو تاکید کرد: اگر نگرش ما به انسان عوض شده و مغز انسانها را خالی از محتوا ندانیم و روش آموزش به سمت پژوهش برود به طور قطع آموزش به تولید و تولید به فروش منجر خواهد شد که این امر باید در هنرستانها انجام شود همچنین در بحث نظری نیز آموزش به پژوهش و پژوهش در نهایت به تولید فکر و اندیشه منجر خواهد شد که محل این امر نیز پژوهش سراست.

وی اذعان کرد: ما باید به انسانها به عنوان عالمان و دانشمندانی بنگریم که نیاز به برداشتن موانع از سر راهشان و آماده کردن بستربرای یادگیری دارند.

1
1