- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۳/۱۲/۱۱

سی و دومین آزمایشگاه دانش آموزی نانو در میانه افتتاح می شود

سی‌ و دومین آزمایشگاه دانش‌آموزی نانو، روز ‌دوشنبه 11 اسفند ماه در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی میانه در استان آذربایجان شرقی افتتاح خواهد شد.
با راه‌اندازی این آزمایشگاه، پژوهش‌سرای میانه به دستگاه‌های الکتروریسی، التراسونیک، اسپاترینگ و اسپکتروفتومتر تجهیز می‌شود.هزینه خرید و نصب این تجهیزات با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و ستاد نانو تامین شده است. در مجموع 1,369,926,000 ریال برای راه‌اندازی این آزمایشگاه هزینه شده است که 40 درصد این مبلغ به وسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 30 درصد آن به همت وزارت آموزش و پرورش و 30 درصد هم از سوی ستاد نانو پرداخت شده است.

منبع خبر : http://nanoclub.ir/?ctrl=news&actn=news_view&id=48634&lang=1

خبر مرتبط : http://www.miyanali.com/miyanehpix/1040

filereader.php?p1=main_591da45dbdcca4bf2
دستگاه طیف نگار فرابنفش مرئی (UV-Vis spectroscope) وسیله ای که توان اندازه گیری میزان جذب یا عبور طیف الکترومغناطیسی فرابنفش و مرئی توسط نمونه های مایع به صورت نقطه ای و یا رسم منحنی طیفی را داراست. این دستگاه از فناوری جدید آرایه دیودی برای سنجش نور عبوری از نمونه استفاده می کند که این امر موجب می شود تا این دستگاه نسبت به دستگاه های متداول سرعت عمل بسیار بالایی داشته و امکان مطالعه نمونه ها در زمان بسیار کوتاه را فراهم می کند.

-------------------------------------------------

همگن ساز فراصوت پروبی

filereader.php?p1=main_d0b3df4b316f49edb
یکی از ابزارهای جالبی که به پژوهشگران عرصه سنتز نانو ذرات به روش شیمیایی و نیز فراوری محیط های محلول حاوی ذرات جامد و یکنواخت کردن آنها، کمک بسیاری می کند دستگاه مولد امواج فراصوت است. دستگاه همگن ساز فراصوت پروبی قابلیت تزریق مستقیم انرژی امواج فراصوت به درون محیط محلول را داشته و از این طریق موجب
انجام واکنش های سونوشیمیایی و نیز یکنواختی پخش ذرات و توزیع اندازه یکنواخت آنها در محیط محلول می شود
----------------------------------------
الکتروریسی
الکتروریسی روش ساده ای برای تولید نانوالیاف از مواد متنوع شامل محلول های پلیمری، سرامیکی و یا محلول های کامپوزیتی شامل پلیمر – نانوذرات است.
نانوالیاف حاصل از فرآیند های الکتروریسی کاربردهای گوناگونی دارند. از جمله می توان به کاربردهای آنها در زمینه های پزشکی  ( مانند مهندسی بافت، سامانه های کنترل شده رهایش دارو، فیلترهای پزشکی، تجهیزات و ایمپلنت های پزشکی، ماسک های بهداشتی و داربست ها و ...) و زیست فناوری و محیط زیست (مانند حسگرهای زیستی و شیمیایی، تصفیه آب و پساب، حذف فلزات سنگین، غشاهای تبادل یونی و فیلتراسیون) اشاره کرد.
 
filereader.php?p1=main_911af7aa209e00b49

-----------------------------------
لایه نشانی اسپاترینگ
این دستگاه ابزاری مفید برای ایجاد لایه های نازک فلزی به روش کندوپاش در محیط خلا است. از این دستگاه می توان در آزمایشگاه های اپتیک، نیمه رسانا، الکترونیک و ... بهره گرفت. همچنین برای مشاهده نمونه های نارسانا توسط میکروسکوپ الکترونی روبشی که نشاندن یک لایه فلزی بر روی آنها لازم است، مورد استفاده قرار می گیرد
filereader.php?p1=main_911af7aa209e00b49
1
1