- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۳/۱۲/۰۸

قرار بود ترکمنچای امروز میزبان دو نماینده محترم باشد که ...

قرار بود ترکمنچای امروز میزبان دو نماینده محترم باشد که ...

قرار بود ترکمنچای امروز میزبان دو نماینده محترم باشد که آقای دکتر مددی علیرغم حضور در بخش ترکمنچای به خاطر حضور در روستاها، نتوانستند در شهر ترکمنچای حاضر شوند ولی آقای مهندس حسینی بعد از ظهر جلسه ای را در محل شهرداری با شورای شهر و برخی از شهروندان تشکیل دادند. البته لازم به ذکر است که، آقای مددی مصرر بودند که در خود شهر هم حضور یابند ولی چون زمان حضور ایشان در شهر با مراسم نماز جمعه تلاقی پیدا کرد حضورشان را به وقت دیگری موکول کردند. ضمن قدردانی از آقای دکتر مددی، اشاره ای به برخی از مباحث جلسه امروز مهندس حسینی می شود:
  • در مشارکتها، در فعالیتها و در برخورد با اشخاص و مسئولین، باید صداقت تنها رویه و رویکرد ما باشد و باید با هر گونه تظاهر مقابله کرد. نباید در برخورد با بنده یا نماینده دیگر صداقتها را کنار گذاشته و بر حسب تمایلات ماها سخن بگوئید. چه عیبی دارد که انتقاد منطقی از هر مسئولی صورت گیرد. چه عیبی دارد که اگر جایی موردی را بنده متذکر شوم که قبلاً خلاف آن را گفته ام ، یکی از میان برخیزد و انتقادی منطقی و همراه با ادب داشته باشد.
  • اهانتی بزرگتر از این به ترکمنچای و اهالیش نیست که هر کسی این شهر را بازیچه قرار دهد و چنین پندارد که با اغواگری و دادن وعده هایی در مورد فرمانداری، تضمینی برای خود در سر بپروراند. بهترین ابزار برای مقابله با چنین اهانتهایی، خود شما هستید که رویه های وحدت آفرین برای نمایندگان تحمیل کنید (چرا که گاهاً عدم بازخواست شما از هر دو نماینده می تواند وحدت زدا باشد. اگر نامه ای از من مشاهده کردید که شخصاً به وزارتخانه فرستادم، انتقاد کنید که پس امضاء آقای مددی کجاست؟چرا آقای مددی را هم درگیر مسئله نکرده ای که بهتر جواب بگیری؟ چرا باید انتقاد کنید، چون وقتی برای مسائل خاصی و در مواقع خاص دو نماینده اقدام می کنند، نظر به قانون همافزایی، تاثیر یک نامه با امضاء دو نماینده، همپا با چهار پنج نامه تک نماینده است. شمائید که باید مقابله کنید با کسانی که بد عادت شده اند که اغواگری کنند. در برخی موارد که مربوط به کمسیون های خاص می شود تقاضاهای فردی از ما داشته باشید. برحسب اینکه مربوط به کمسیون اقتصادی باشد یا کمسیون عمران، پیگیری های فردی از نمایندگان داشته باشید. برای موارد خاص هر دو نماینده را درگیر آن کنید و گزارش های جمعی بخواهید و بازخواست کنید. اگر چنین نشود می تواند منجر به سوء استفاده از ترکمنچای شود... اگر بازخواست نکنید که چرا مثلاً حسینی یا مددی شما در جلسه ای که قرار بود حضور یابید حاضر نشدید؛ این می تواند باعث ادامه روند تک روانه و منشاء اختلافات آتی باشد و مطمئناً ترکمنچای به خاطر مسئله فرمانداری بیشتر از بقیه جاها از این رویه ضرر می بیند. منشاء اختلاف باید با درخواست مشارکت دو نماینده از طرف ترکمنچای و پایبندی ما به آن کور شود. این بنده بودم که سربرگ دونفری را تهیه کردم و برخی از نامه نگاری های ما با این سربرگه صورت می گیرد. این بنده بودم که برای اولین بار از آقای مددی خواستم که دفتری مشترک در میانه داشته باشیم. الان بنده با آقای مددی کاملاً مشارکت جویانه پیگیر مسائل هستیم در مناطق دیگر. چرا در ترکمنچای چنین نشده است؟ ترکمنچای خود باعث بروز برخی از رویه های اختلاف انگیز می شود. چرا نباید به خاطر تک روی ما در امر فرمانداری از ما انتقاد شود؟ عدم انتقاد شما باعث شده که تکروی ها ادامه و گاهاً با اغراض خاصی صورت گیرد. در مناطق دیگر شهرستان رویه ما چندان تکروانه نیست که در ترکمنچای متاسفانه اتفاق افتاده است.
  • جایگاه نماینده را بشناسیم. درخواستهای همراه با مطالعه قبلی از مصوبات مجلس و قاعده مند از نماینده داشته باشیم. این به نفع ترکمنچای است که مثلاً اگر تصویبی در مورد مناطق محروم صورت گرفته و قرار شده منابع مالی تخصیص داده شود برای مناطق محروم؛ بر اساس همین مصوبه شورای شهر و دیگر مسئولان ترکمنچای نامه نگاری کنند به نمایندگان و پیگیر باشند. نتیجه گیری از این نوع نامه هایی که با آشنایی قبلی از مصوبات صورت می گیرد هم احتمالش بالا است و هم وقت کمتری را مصروف می دارد و می توان برای امور دیگر هم رسید.
  • هر جا آقای مددی رفتار و عملکرد خوبی داشته و کسانی از آن انتقاد کرده اند، سریعاً در مقام دفاع از آقای مددی برآمده ام. چه ایرادی دارد که حق شناسی کنیم و چرا باید حق ناشناس باشیم. شهروندان هم باید متذکر شوند به کسی که مراعات چنین مواردی را نکند. دو نماینده داشتن برای شهرستان یک نعمت است منتها اگر استفاده مثبت شود و رویه های مخرب کنار گذاشته شود.
  • با وظایف نمایندگان آشنا باشید و اگر تخطی کنند متذکر شوید به انها. وظیفه نماینده مداحی نیست حتی مداحی مثبت. وظیفه نماینده قانونگذاری، انتقاد، نظارت و کنترل، ارائه راهکار و پیشنهاد است. نماینده به خاطر این به مجلس رفته است. البته در موارد خاص لازم می نماید که مداحی صورت گیرد مثلاً اگر کسی به پیامبر اکرم (ص) اهانت کند یا با رهبر اهانت کند، وظیفه نمایندگان در این موارد تذکرات مکرر است به خاطی. ولی در مواردی که وضعیت عادی است نماینده باید وظیفه نمایندگی اش را به انجام رساند نه اینکه مداحی کند.
  • وظیفه شهروند است انتقاد مودبانه و منطقی. شهروندان باید تملق را کنار گذارند. وقتی نماینده وارد جمع می شود در حد عادی و متعارف که ادب اقتضاء می کند احترام بگذارند و احترام بیشتر جایز نیست.
  •   خواسته فرمانداری ترکمنچای، خواسته و مطالبه کاملاً به حق شماهاست. از اول پیگیر بودم و خواهم بود. انشالله به سرانجام خواهم رساند. منتها اگر دو نماینده جمعی فعالیت کنیم و تلاش هر دو نماینده متمرکز شود احتمالش قریب به یقین می شود. باید به مردم اطلاع رسانی صورت گیرد و خواسته مردم هم منحرف نشود و در مسیر ثواب پیش رود. مردم هم بخواهند که کارهای خاص با انرژی جمعی  نمایندگان صورت گیرد. رشد منطقه و ترکمنچای در گرو همین اطلاع رسانی ها است.
  • هفتاد میلیون تومان برای شهرداری و پنجاه میلیون تومان برای بهداری گرفته ام. (نگارنده: اگر اشتباه نشنیده باشم مهندس این مبالغ را ذکر کردند و اگر چنانچه اشتباه بشنوم باید مهندس حسینی را مجبور کنیم که این مبالغ را از سازمانهای مربوطه برای شهرداری و بهداری تامین مالی کند).
  • مهندس همچنین از دلایل اختلافات قبلی نمایندگان هم گفت که به خاطر طویل بودن مطلب لزومی به اشاره آن نمی رود.

     

    1
    2
    3
    1 2 3