- ارسال کننده: حامد .کبیری تاریخ: ۹۳/۱۲/۰۸

اعضای شورای شهر، به حافظه شان رجوع کنند

ایام انتخابات شورای شهر؛ مثل اینکه همین دیروز بود، شهر حال و هوای خاصی داشت.مردم با شور و هیجان مهیای حضور در انتخابات می شدند.در و دیوارها پر بود از انواع پوسترهای تبلیغاتی که بر روی آنها شعارهای خوش رنگ و لعابی نقش بسته بود.تعداد کاندیداها آنقدر زیاد بود که وقتی در خیابان های شهر راه می رفتی هر چند قدم یکبار، چشمت به یک ستاد انتخاباتی می خورد. وارد ستادها که می شدی چنان احترامت می کردند که از تعجب شاخ درمی آوردی! راستی بی خود نیست که مردم ما آرزو می کنند که کاش هر ماه یک انتخابات برگزار می شد. لابد به خاطر همین است که در این ایام همه برایت ارزش قائل می شوند،حرفهای آرمانی و مردم پسند می زنند و نوید روزهای خوش آینده را می دهند اما همین که انتخابات برگزار شد و به مراد دلشان رسیدند همه چیز به حالت قبل بر می گردد گویی همان آدم قبل انتخابات نیستند دیگر جواب سلامت را هم نمی دهند و برای دیدنشان باید وقت قبلی بگیری و هفته ها در نوبت باشی! چه می شود کرد دل ما مردم به همین ا نتخابات ها خوش است حداقلش برای مدت کوتاهی  هم که شده به زندگی و آینده امیدوار می شویم و با خودمان  فکر می کنیم که آن ناجی که منتظرش بودیم پیدا شده و قرار است مشکلات را یکی پس از دیگری از سر راهمان بردارد....

ایام رسمی تبلیغات چهارمین دوره ی شوراهای اسلامی فرا می رسد و از این به بعد جلسات کاندیداها علنی برگزار می گردد.مساجد شهر نیز تبدیل به محلی برای برگزاری سخنرانی های انتخاباتی نامزدهای شورا می شود که مردم برای آشنایی با کاندیداها و استماع سخنان ایشان در این جلسات شرکت می کنند. پای صحبت های یکایک آنها که می نشینی می بینی که همگی به اتفاق از وضعیت موجود ابراز نارضایتی می کنند و عملکرد شوراهای قبلی و شهردار را زیر ذربین گرفته و به شدت نقد می کنند. نامزدهای انتخابات با ارائه برنامه های خود به مردم، شهری ایده آل در ذهن مردم ترسیم نموده و طوری القا می کنند که در صورت پیروزی آنها در انتخابات وضعیت به کلی تغییر خواهد کرد. 

حل مشکل ترافیک شهری با احداث پارکینگ طبقاتی،اجرای طرح بازیافت زباله،ایجاد فضای سبز استاندارد در نقاط پایین شهر از جمله شهرک ولیعصر،تسریع در پروژه کمربندی میانه، آزادسازی اطراف امامزاده،احیای معاونت فرهنگی شهرداری،انتخاب شورایارهای محلات،روابط عمومی فعال جهت اطلاع رسانی به مردم از طریق سایت مستقل شورا و انتخاب شهرداری با برنامه و متخصص به جای شهردار فعلی را می توان از جمله مهمترین وعده های انتخاباتی نامزدهای دور چهارم شورای شهر میانه برشمرد.
اما بعد از اینکه 9 نفر منتخب مردم بر کرسی های شورای شهر تکیه  زده و زمام امور را بدست می گیرند هیچ تغییر ملموسی در شهر بوجود نمی آید و همان شهردار قبلی که قبل از انتخابات مسبب همه مشکلات شهر معرفی می شد توسط آقایان در سمت خود ابقا گردیده و به همین منوال سایر وعده ها هم به فراموشی سپرده می شوند. گویی اعضای جدید شورای شهر همان کاندیداهای قبل انتخابات نیستند که تا دیروز زمین و زمان را به هم می دوختند و از وضعیت نابسمان شهر انتقاد می کردند اما اکنون که به شورای شهر راه یافته و اعتماد مردم را کسب کرده اند همچون فردی که دچار آلزایمر شده، همه ی حرفهای دیروزشان را فراموش و با وضعیت فعلی کنار آمده اند.

اعضای شورای شهر در دومین سال فعالیت خود،خانم حافظه شیخ الاسلامی را که تنها عضو بازمانده از شورای شهر سوم و از حامیان سرسخت جلیل خرده فروش بود به عنوان رئیس شورا برگزیدند تا پازل رفتارهای متناقض قبل و بعد انتخاباتشان را تکمیل کرده باشند.
و ...

اعضای محترم شورای شهر! خواهشاً به حافظه ی خود رجوع کنید و قول هایی که به مردم داده اید را به یاد بیاوردید پای استیضاح شهردار محکم بایستید و تردید به خود راه ندهید چرا که به حد کافی به شهردار فرصت دادید و نتیجه نگرفتید...

و اما کلام آخر...

کاری بکنید که فردا شرمنده مردم نباشید.

1
2
1 2