- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۳/۱۲/۰۶

مددی در گفتگو با آناج: تحریم گازی اروپا یکی از گزینه های روی میز ماست

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تحریم گازی اروپا یکی از گزینه های مقابله به مثل از سوی ایران می تواند باشد، چرا که نباید تحریم ها همواره یک طرفه و فقط از سوی آنها اعمال شود...

 

 

 

 

محمد علی مددی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی آناج گفت: اقتصاد اروپا چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم همواره تحت تاثیر ایران بوده است و بالتبع طرف های اروپایی باید در مذاکرات و معادلات خود با ایران این مسئله را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به تهدید گازی اروپا از سوی مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب تمام جوانب مذاکرات را مدنظر قرار داده و در صورت تصمیم به جنگ تمام عیار اقتصادی گزینه هایی چون تحریم گازی اروپا را نیز به روی میز می آورند.

وی با اشاره به مواضع پیشین رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ایران راه دیپلماسی را برای حل مسئله هسته ای در پیش گرفته است، افزود: با این حال شاهد بودیم که تعللی از سوی اروپا و کشورهای 1+5 صورت گرفت و حتی بحث تحریم شرکت ملی نفتکش ایران نیز از سوی اروپا عملیاتی شد. 
مددی ادامه داد: موضع گیری اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص تحریم گازی اروپا  نشان می دهد  که ایران می‌تواند وارد سیاست تهدید متقابل شود به ویژه در شرایطی که جریان انرژی به اروپا  با مشکلاتی مواجه است و  چنین تهدیدی می‌تواند از سوی این کشورها جدی گرفته شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست گذاری کلان نظام با مقام معظم رهبری است و در صورت اتخاذ چنین تصمیمی از جانب ایشان کلیه مسئولان و مردم کشور با وحدت رویه تحریم های ظالمانه یک طرفه را پایان خواهند داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود َبا اشاره به لحاظ مولفه های اقتصاد مقامتی در بودجه سال 94، گفت: مجلس در این خصوص قدم های مثبتی را برداشته است، اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام بانکی، تدوین قوانین ضروری در حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به نفت از جمله اقدامات مثبت می باشد.
1
1