- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۳/۱۲/۰۵

ضمن احترام و قدردانی از حضور دکتر مددی ... قابل توجه پدرام نائبی، مدیر اجرایی دو هفته نامه امت و ملت

ضمن احترام و قدردانی از حضور دکتر مددی ... قابل توجه پدرام نائبی،

مدیر اجرایی دو هفته نامه امت و ملت

یاوراحمدپورترکمانی

حضور و پاسخگوئی هر دو نماینده نسبت به گذشته ستودنی است. خواننده محترم می تواند به درخواست  تشکیل جلسات و اعلام آمادگی هر دو نماینده نظر کند. مطمئناً این دو نماینده محترم، از جنس هاشمی نیستند. این مطلب نباید چنین برداشت شود که مهندس هاشمی خصوصیات مثبتی نداشته است. ممکن است حتی در پاره ای موارد بهتر از این دو باشد یا نباشد؛ که این مورد اخیر را به قضاوت کسانی وا می گذارم که با مهندس هاشمی آشنایی کافی داشته اند و می توانند با رعایت موازین اخلاقی قضاوت کنند بدون تعصب خاص. بنده بر حسب معیارهای شخصی خودم (مثلاً مردمی بودن و به جنس مردم حرف زدن و رفتار کردن، پاسخگو و مسئول بودن، نرمخو بودن، احترام به آرای و نظرات مردم در حد امکان، تلاشگر بودن و به فکر خود نبودن و ... مهندس حسینی و دکتر مددی را ارج و احترام می گذارم.)

ولی جناب آقای نائبی عزیز:

وقتی از الزامات توسعه یک جامعه حرف به میان می آید، پارادایم ها و رویکردهای مختلفی را می توان به  آزمون و خطا گذاشت (هرچند برخی ها هزینه بر تر هستند). نمونه بارز پارادایم هایی که می شود برای توسعه یک جامعه روی آنها متمرکز شد پارادایم های «کوانتومی» و «نیوتنی» هستند. دستاورد پارادایم کوانتومی این بوده است که در زمینه سازی برای توسعه، رویکردهای «تحلیلی» جای خود را به رویکردهای «ترکیبی» داده اند. در رویکردهای تحلیلی و پارادایم نیوتنی، گزینه ها به صورت «این» یا «آن» مطرح می شود. در حالی که در رویکرد ترکیبی، یحث بر سر ترکیبی خردمندانه از امور است(ترکیبی از «این» و «آن»).

ما فقط در معرض یک انتخاب واحد نیستیم که بگوئیم: «این» یا «آن». «حضور نماینده در شهرستان» یا «عدم حضور نماینده در شهرستان». حضور یا عدم حضور صرف در شهرستان نمی تواند منجر به پیشرفت شهرستان و تضمین الزامات توسعه آن باشد.

پس بهتر بود که بر اساس چه دیدگاهی نمایندگان را مورد ارزیابی عملکرد قرار می دادیم؟

بهتر بود محدودیت ها، منافع و چالش هایی که حضور یا عدم حضور نماینده در شهرستان و غیبت از مجلس برای شهرستان میانه به همراه دارد مورد بحث قرار می گرفت. گاهاً غیبت از مجلس (مثلاً وقتی وزیر یا رئیس جمهور در شهرستان حضور دارند) ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان را می تواند فزونی بخشد، در حالی که مواردی هم هست که عدم حضور در مجلس، می تواند ظرفیت ها و توانمندی های ما را بکاهد. خیلی از کارها را می توان از مرکز هم پیگیر بود (نظر به پیشرفت نظام ارتباطات و اطلاعات).

1
1