- ارسال کننده: رضا ...رجبی تاریخ: ۹۳/۱۲/۰۲

آیا تعطیلی فولاد تنها مرگ تدریجی کاگران آن را درپی خواهد داشت؟


درچند روز اخیر مطالبی درخصوص علل وپیامدهای احتمالی تعطیلی فولاد درج گردیده که بانگاهی اجمالی به آنها می توان یکسویه نگریهای بسیاری را درآن دید.بنده باکلیات هیچکدام از مطالب ونظرات مندرجه درذیل آنها مخالفتی ندارم ولی به نظر می رسد درمورد بیان پیامدهای دیگر این تعطیلی اندکی اغماض شده باشد.

1)تعطیلی فولاد نه تنها بیکاری تعدادی از کارگران این شرکت را بدنبال خواهد داشت بلکه از هم اکنون زمینه ساز بیکاری صدها تن از رانندگان محترم وکارمندان شرکتهای حمل ونقل رافراهم آورده است.

2)بسیاری از رانندگان عزیز بومی باامید حمل محصولات تولیدی این کارخانه اقدام به نوسازی ناوگان خود با استفاده از وامهای بانکی کرده بودند که باتوجه به برسیهای بعمل آمده برخی از ایشان  تا سقف 40.000.000ریال مجبور به پرداخت اقساط ماهیانه می باشند که بااین روند تکلیف این بزرگواران چه خواهد شد ....خدا می داند.

3)برخی از سرمایه گذاران وکارآفرینان محترم با اتکا به شرکت فولاد اقدام به سرمایه گذاریهای کلان دربخش خرید وفروش میلگرد نموده وباتاسیس انبارآهن آلات وصرف هزینه های بسیار رونقی به این بخش از اقتصاد شهرمان داده بودند وهرکدام از این بنگاههای اقتصادی حداقل 6الی 7پرسنل داشتند که بعد از واگذاری فولاد به بخش خصوصی وعلی الخصوص زمزمه تعطیلی آن خود به خود از گردونه اقتصاد این شهرستان خارج شدند.

4)مجموعه 16شرکت حمل ونقل کالا ی میانه که به صورت مستقیم از صدوربارنامه برای حمل محصولات تولیدی فولاد ارتزاق می نمودند وهرکدام از آنها دارای حداقل 6پرسنل می باشند امروزدیگرحتی توان پرداخت هزینه های قبوض حاملهای انرژی خودرا ندارند چه برسد به پرداخت حقوق وبیمه وعیدی و....

....................

1
1