- ارسال کننده: حمیدرضا علیزاده.. تاریخ: ۹۳/۱۱/۲۰

عدم توجه مسئولان به ستاندن حق و حقوق قانونی کارگران

 مدتی است بنا بر ارتباطاتی که در سطح جامعه و همشهریان با هم دارند متوجه نوعی بی توجهی به ستاندن حق و حقوق قانونی کارگرانی که به اداره... مراجعه می کنند می شویم. چندی پیش دوستی را دیدم که از بی توجهی مسئولان اداره مذکور در رابطه با ستاندن حق و حقوق قانونی خویش از کارفرما گلایه داشت. آن شخص از این موضوع می نالید که مسئول مذکور که باید با توجه به اسناد و دلایل و شواهد موجود در پرونده رای صادر کند بدون توجه به همه این مسائل و مدارک و مستندات موجود در پرونده رای صادر می کند!!!

 

آن شخص میگفت کسی که تمایز بین فعالیت های حقوقی و حقیقی یک نهاد را نمی تواند تشخیص دهد و بدون مراجعه به اسناد و دلایل مبرهن و آشکار ارائه شده در پرونده رای صادر می کند، را چگونه مسئولان ذیربط می توانند ایشان را برای چنین پست حساسی انتخاب نمایند! و با بی توجهی های خویش این تبعیض ها را در حقوق کارگران روا دارند؟! اداره ای که روزانه ده ها نفر از کارگران زحمتکش که قشر آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند برای ستاندن حق قانونی خویش به آنجا مراجعه می کنند. این عزیزان با بی توجهی های خود سرنوشت و حق و حقوق این قشر زحمتکش و آسیب پذیر جامعه را به مخاطره می اندازند قشری که در فرمایشات امام خمینی(ره) این چنین توصیف می شود:"یک موی این کوخ نشینان به همه کاخ ها و کاخ نشینان جهان شرف و برتری دارد" و  مقام معظم رهبری نیز این چنین به توصیف نقش این قشر پر تلاش و آسیب پذیر در جامعه پرداخته اند: " بوسه نبی مکرم اسلام بر دستان یک کارگر درسی ارزشمند برای همه و نماد ارزش گذاری کار و نیروی کار در اسلام است".

 

چه کسی واقعا باید پاسخگوی این تبعیض ها باشد، بروز چنین بی مبالاتی هایی موجب دلسردی قشر عظیمی از جامعه از مسئولان می شود.

 

مسئولین ذیربط پاسخگوی این سوء مدیریت ها باشند.

 

 

با تشکر

 

1
1