- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۳/۱۱/۱۳

با همت معلمی تلاشگر و خیران، مدرسه قنبر هفت چشمه زیر رو شد!

مدرسه قنبر هفت چشمه که مدت ها بود در وضعیت نابسامانی به سر می برد این روزها حال دیگری دارد. به همت معلمی دلسوز و تلاشگر و با کمک های خیران بنظر می رسد این مدرسه زیر رو شده است.
هفت چشمه در دهستان گرمه شمالی بخش کندوان شهرستان میانه واقع شده است که دارای یک کلاس پنج پایه ای می باشد که در حال حاضر 12 دانش آموز را در خود جای داده است.
معلم جدید این روستا راه سایر دبیران را پیش نگرفت و دنبال خدمتی بزرگتر به مردم و دانش آموزان این روستا بود، او توانست با موسسات خیریه ارتباط برقرار کند و با جذب و جلب نظر آنها مدرسه ی مخروبه ای را سر پا نگه داشته و تا حد امکان آن را به سطح استاندارد مدارس شهری نزدیک سازد.

در این بین مؤسسه خیریه نیکان و خیران تهرانی پیش قدم شدند تا همگام با این معلم تلاشگر و خلاق، ایده های ناممکن را برای این روستای دور افتاده ممکن سازند. این کمک ها در دو بخش به انجام رسیده که بخش اول را می توان در ساخت و تمکیل سازه ای این مدرسه از جمله: ایجاد اتاق و کارگاه فکر و اندیشه، نماز خانه، ساخت سرویس بهداشتی در داخل ساختمان و... نام برد و بخش دوم مساعدت ها را در اهدای تجهیزاتی همچون: ارائه ی 8 دستگاه کامپیوتر، دستگاه کپی و پرینت، تعدادی کتاب علمی، کتابخانه، کمد و... برشمرد. البته نا گفته نماند که خیرین میانه ای هم قرار است در تکمیل و ارتقا کامپیوتر ها و ... پیش قدم شوند و اهالی این روستا نیز از هیچ کمکی دریغ نکردند. 
فعالیت این خیرین به همینجا ختم نمی شود! به هر مطلب از وبلاگ این معلم دلسوز که سر می زنی خبرهای خوش و جدید از ارتقای مدرسه قنبر هفت چشمه به چشم می خورد؛ دستکش ها و عروسک های خیرین رسید، حضور هنرمندان خیر برای رنگ آمیزی دیوارها و نیمکت های مدرسه، محموله اهدایی بعدی خیران در راه است و ... .

بنا به اخبار رسیده نیز قرار است در روزهای 15، 16 و 17 بهمن ماه سال جاری برنامه همایش ساخت اولین لاک پشت برفی جهان در روستای هفت چشمه برگزار شود.

مدرسه هفت چشمه

 

این معلم خلاق کسی نیست جز حسین قره داغی، سایکل توریست میانه ای، صاحب 14 رکورد در 14 ماه که در آخرین فعالیت خود اولین قایق بازیافتی در کشور را ساخته و در سد آیدوغموش میانه به مدت یک هفته به آب انداخت و اراده ی خود را در انجام فعالیت هایش بار دیگر ثابت کرد و پس از آن نیز همین برنامه را در دریاچه المهدی(عج) تهران ادامه داد.

وی پس از انتخاب هفت چشمه به عنوان محل کار جدیدش دوباره ایده های خلاقانه خود را اجرا کرد و توانست مدرسه قنبر هفت چشمه را زیر رو کند!

1
1